آمادگی فرستاده ویژه قطر در امور مبارزه با تروریسم برای شرکت در نشست صلح مسکو درباره افغانستان

© Sputnik / PMآمادگی فرستاده ویژه قطر در امور مبارزه با تروریسم برای شرکت در نشست صلح مسکو درباره افغانستان
آمادگی فرستاده ویژه قطر در امور مبارزه با تروریسم برای شرکت در نشست صلح مسکو درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در کشمکش ها از آمادگی اش برای شرکت در نشست صلح مسکو برای افغانستان خبر داد. 
دعوت شدن رهبری شورای عالی مصالحه ملی به نشست صلح مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
دعوت شدن رهبری شورای عالی مصالحه ملی به نشست صلح مسکو

به گزارش اسپوتنیک، مطلق القحطانی فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در کشمکش ها گفت، که در نشست صلح مسکو برای افغانستان که به تاریخ 18 مارچ برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. 

او گفت: "گفت و گوهای صلح میان افغانستانی ها که بر پایه توافق نامه صلح تاریخی میان امریکا و طالبان در دوحه امضا شد، هم اکنون در دوحه جریان دارد".

به گفته ای وی، قطر همچنان به میزبانی این مذاکرات به مردم افغانستان کمک خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد، که تلاش های بسیاری از طرف های بین المللی به پایان درگیری افغانستان کمک کند.
پیش از این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود، که مسکو میزبان یک نشست میان افغانستانی ها خواهد بود ، که در آن یک هیات دولت افغانستان و یک هیات گروه طالبان، که شامل ده نفر خواهد بود، به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر رئیس سیاسی دفتر طالبان در قطر شرکت خواهد کرد. 

یادآوری می کنیم، که نشست مشورتی صلح افغانستان در مسکو قرار است به تاریخ 18 مارچ برگزار شود. روسیه در این نشست نمایندگان امریکا، چین، پاکستان و همچنین دولت افغانستان و طالبان را دعوت کرده است. پیشتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرده بود، که دولت این کشور در نشست حل و فصل افغانستان که در روسیه برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала