شناسایی خطر احتمالی جدید واکسین استرازنکا 

© REUTERS / Yves Hermanشناسایی خطر احتمالی جدید واکسین استرازنکا 
شناسایی خطر احتمالی جدید واکسین استرازنکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
کارشناسان همه گیر شناسی می گویند، که واکسین سویدنی-انگلیسی استرازنکا نه تنها ممکن است باعث ایجاد لخته خونی شود بلکه باعث خونریزی نیز شود.

بررسی مرگ بیمار واکسینه شده با واکسین استرازنکا در اتریش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
بررسی مرگ بیمار واکسینه شده با واکسین استرازنکا در اتریش 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اس وی تی، اندرس تگنل، کارشناس همه گیر شناسی سویدنی گفت: جدیدا در شماری از افراد آسیب شدیدتری در سیستم انعقاد خون آنها ایجاد شده است.

به گفته وی، این مورد یک یا دو هفته پس از واکسیناسیون خود را نشان می دهد و تاکنون تنها در 10-15 بیمار در اروپا ثبت شده است در حالی که چنین مواردی در سویدن رخ نداده است.

تگنل افزود: اما این یک عارضه جانبی کاملا جدی در بین افراد جوان است. با اینحال هنوز رابطه بین واکسین و نشانه های به طور قطعی وجود ندارد.

وی تاکید کرد، که این عارضه جانبی برای ادامه واکسیناسیون بسیار جدی است، بنابراین سویدن مجبور است تا روند واکسیناسیون را متوقف کند.

هفته گذشته، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد، که در حال بررسی بیماران واکسینه شده با واکسین استرازنکا در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا است که پس از واکیسناسیون دچار لخته خونی شده بودند.

یادآوری می کنیم، که شرکت دواسازی سویدنی-بریتانیایی استرازنکا به نوبه خود تأکید می کند که در پیوند با این واکسین هیچ خطر بزرگ لخته شدن خون وجود ندارد. سازمان بهداشت جهانی نیز گفته است، که هیچ نشانه ای وجود ندارد که واکسین استرازنکا بتواند سبب لخته شدن خون انسان شود. این سازمان ادامه بکارگیری از این واکسین را توصیه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала