تاکید طالبان برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه می

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتاکید طالبان برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه می
تاکید طالبان برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه می - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
طالبان اسرار دارند که امریکا باید طبق توافقنامه دوحه نیروهای خود را از افغانستان تا اول ماه می خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تاکید می‌ورزد که واشنگتن باید طبق توافقنامه دوحه نیروهای خود را از افغانستان بیرون کنند.
پیش از این جو بایدن، گفته بود که خروج نیروهای خارجی از افغانستان خروج نیروها تا ماه می امکان پذیر است، اما تاهنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده است.

ارتش امریکا مواضع طالبان را بمباران کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
ارتش امریکا مواضع طالبان را بمباران کرد

مجاهد گفت: "تاجایکه ما میدانیم، جوبایدن، رئیس جمهور امریکا گفته است که خروج نیروها تا ماه می مشکل است، اما خواست طالبان عملی شدن توافقنامه دوحه است که یک سال پیش به امضا رسیده است انجام تعهدات تنها راه برای حل مسائل موجود در افغانستان، به ویژه بین طالبان و امریکا است. هر بهانه ای که آمریکا بیاورد تا نیروهای خود در آمریکا را حفظ کند، افغان ها تصمیم خود را در این خصوص اتخاذ خواهند کرد."
سخنگوی طالبان می‌گوید که اجرای توافق دوحه، روش خوبی برای امریکا است تا نیروهای خود را از افغانستان خارج کند که این امر هم به نفع ایالات متحده است و هم افغانستان.
توافقنامه صلح در 29 فبروری 2020 در دوحه قطر میان امریکا و طالبان به امضا رسید، واشگنتن متعهد به خروج سربازانش از افغانستان تا اول ماه می 2021 شد و طالبان نیز متعهد به قطع رابطه با شبکه‌های تروریستی از جمله القاعده شد.
بخشی از توافقنامه صلح رهایی 5000 زندانی طالبان توسط دولت و آغاز گفت‌وگوهای دولت با گروه طالبان تا سه ماه بعد از امضای موافقتنامه بود. اما مذاکرات مورد نظر در سپتامبر سال گذشته با تاخیر چندین ماهه برگذار شد. البته 1000 سرباز افغان که در بند طالبان هم بودند، شامل رهایی زندانیان دو طرف شدند.
مهمترین دستاورد ملموس توافقنامه دوحه برای آمریکا کشته نشدن هیچ سرباز آمریکایی در یک سال گذشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала