خلیل‌زاد: حمایت تمام اقشار سیاسی از روند صلح مایه دلگرمی است

© AP Photo / Jacquelyn MartinSpecial Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور روند صلح پس از دیدار با مقامات، سیاسیون و فعالان جامعه مدنی سفر دو روزه خود را به کابل پایان داد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور روند صلح افغانستان به تازگی در چند رشته توییت گفت که به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر در راستای تسریع روند صلح با رییس جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، شماری از سیاسیون و همچنان مدافعان حقوق زنان دیدار کرد.

وی در مورد دیدارهایش گفت: از این حقیقت که تمام شخصیت‌های سیاسی تلاش‌ها برای تسریع روند صلح را تأیید می‌کنند و توافق کردند برای حل و فصل سیاسی پایدار و آتش‌بس دایمی در تعاملات بین‌المللی آینده شرکت یا نمایندگان خود را بفرستند، دلگرم شدم.

خلیلزاد در دیدار با رهبران جامعه مدنی و گفت‌وگو با آن‌ها در زمینه استقرار صلح عادلانه و پایدار، بر نقش مهم احزاب سیاسی، سازمان‌های جامعۀ مدنی و رسانه‌ها در روند صلح تاکید کرد.

وی همچنان اطمینان داد که ایالات متحده برای حمایت از روند صلح از طریق جلسات مختلف در آینده، به مشوره‌های خود با متحدان، شرکا و کشورهای منطقه ادامه خواهد داد.

یادآوری می‌کنیم که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفتم مارچ جاری با ارسال نامه‌ای به محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان ضمن هشدار در مورد وضعیت کشور، بر ضرورت یافتن یک «راه حل سیاسی» فوری برای آینده افغانستان و به نتیجه رساندن مذاکرات روند صلح تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала