فرمانده پیشین پولیس میدان ‌وردک در لغمان مقرر شد

© Sputnik فرمانده پیشین پولیس میدان ‌وردک در لغمان مقرر شد
 فرمانده پیشین پولیس میدان ‌وردک در لغمان مقرر شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
منابع امنیتی در لغمان تأیید می‌کنند که آقای فدایی به تازگی به عنوان فرمانده پولیس این ولایت تعیین شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، با گذشت بیش از یک ماه از اعلام وزارت امور داخله مبنی بر تعلیق وظیفه‌ی الله‌داد فدایی، فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک و معرفی او به دادستانی، منابع امنیتی در لغمان تأیید می‌کنند که آقای فدایی به تازگی به عنوان فرمانده پولیس این ولایت تعیین شده است.

شفیع‌الله افغان‌یار، سخن‌گوی فرماندهی پولیس لغمان امروز پنجشنبه (۲۷ حوت) به رسانه ها گفت که حکم تقرر الله‌داد فدایی به‌عنوان فرمانده پولیس این ولایت منظور شده، ولی هنوز او به کارش آغاز نکرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
کمیسیون حقوق بشر از حادثه بهسود: نیرو های امنیتی مردم را بی پروا به رگ‌بار بست

همچنان براساس یک مکتوب که توسط محمدمسعود اندرابی، وزیر امور داخله و رییس‌جمهور اشرف غنی امضا شده، وزارت داخله در تاریخ ۲۴ حوت تبدیلی الله‌داد فدایی را از فرماندهی پولیس میدان‌وردک به فرماندهی پولیس لغمان به ریاست‌جمهوری پیشنهاد کرده است.

در این مکتوب آمده است: «محترم سمونوال الله‌داد فدایی فرزند گل‌محمد، فرمانده پولیس میدان‌وردک را تبدیلا در بست مل پاسوال به‌حیث فرمانده پولیس ولایت لغمان با درنظرداشت خدمات شایسته در قسمت تأمین امنیت، رفاه و آسایش مردم و وطن عزیز خویش با قبول زحمات بی‌شایبه‌ی‌شان احتراما پیشنهاد می‌داریم».

ریاست‌جمهوری کشور این فرمان را روز گذشته (۲۶ حوت) تأیید و رییس‌جمهور غنی نیز آن را امضا کرده است.

پیش ار این الله‌داد فدایی متهم شده بود که نیروهای امنیتی به رهبری او در دهم دلو بر معترضان در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان‌وردک تیراندازی کرده‌اند. براساس گزارش‌های هیأت بررسی‌کننده‌ی حکومتی و کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود، ۱۱ نفر کشته و ۳۱ نفر دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала