مرگ زن اسپانیایی پس از تزریق واکسن آسترازنکا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа AstraZeneca
Шприц и ампула на фоне логотипа AstraZeneca - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
یک آموزگار زن اسپانیایی پس از دریافت واکسن آسترازنکا از اثر خونریزی مغزی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  روزنامه Diario SUR ، یک معلم در اسپانیا پس از واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا AstraZeneca در اثر سکته مغزی وفات کرد، پزشکان، مقامات محلی و آژانس دارویی اروپا (EMA) را در مورد این حادثه آگاه کردند.

گفته می شود این زن 43 ساله به عنوان معلم در شهر ماربلا، در جنوب اسپانیا کار می کرد. وی در تاریخ 3 مارچ واکسن آسترزنکا را دریافت کرد، اما چند ساعت بعد با شکایت از درد شدید سر به بخش کمک های عاجل  بیمارستان Quirón  مراجعه کرد. متخصصان علائم وی را با عوارض جانبی معمول دارو مرتبط دانسته اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، زن با این زن به بیمارستان بازگشت، زیرا وضعیت وی بهبود نیافت. اولین توموگرافی کامپیوتری هیچ مشکل جدی را نشان نداد. روز بعد ، این مطالعه تکرار شد و خونریزی گسترده ای یافت ، که پزشکان سعی کردند آن را با جراحی برطرف کنند. در حین عمل ، بیمار ادم مغزی تشخیص داده شد. او روز دوشنبه درگذشت.

هلند استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
هلند استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

با گذشت ده روز این زن در حالی که بهبودی در وضعیت وی دیده نشد، دوباره به بیمارستان مراجعه کرد. در بررسی های اولیه مشکل جدی نزد وی پیدا نشد اما توموگرافی بعدی نشان داد که او دچار خونریزی شدید مغزی است و پزشکان سعی کردند با عملیات جراحی آن را برطرف کنند.

هنگام عملیات جراحی پزشکان متوجه شدند که این زن دچار تورم مغزی شده است. وی روز دوشنبه (15مارچ) درگذشت.

خاطر نشان شده است که این زن قبلاً هیچ گونه اختلال مغزی نداشت. آزمایش ویروس کرونا که بعد از مرگ انجام شد نتیجه منفی داد. پزشکان در حال حاضر در انتظار نتایج کالبد شکافی هستند تا علت مرگ را مشخص کنند. منابع نشریه تأیید کردند که این نهاد پزشکی به آژانس های دارویی اسپانیا و اروپا اطلاع داده است.

شماری از کشورها از جمله فرانسه، دانمارک، اتریش، آلمان، ایرلند، تایلند و هلند روزهای گذشته استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت آسترازنکا را به طور موقت متوقف کرده‌اند.

مقام های مسئول در این کشورها دلیل توقف روند واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد لخته خون در افرادی که یک دُز از این واکسن به آنان تزریق شده است، عنوان کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала