وزیر دفاع روسیه: ما نگران رفت و آمد گروه‌های تروریستی به افغانستان هستیم

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع روسیه: ما نگران رفت و آمد گروه‌های تروریستی به افغانستان هستیم
 وزیر دفاع روسیه: ما نگران رفت و آمد گروه‌های تروریستی به افغانستان هستیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه می گوید که نگران رفت و آمد گروه های بی شمار تروریستی به افغانستان از جمله شبه نظامیان سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با رسانه های قزاقستان گفت: روسیه نگران انتقال گروه های تروریستی به افغانستان از جمله شبه نظامیان سوریه است.

وی می گوید:"چه چیزی ما را نگران می کند؟ و نه تنها ما را، بلکه کل منطقه را نگران می کند، گروه های بی شمار تروریستی از کشورهای مختلف به افغانستان منتقل می شوند.

شویگو در مصاحبه با پورتال tengrinews.kz گفت: داعش (سازمان ممنوع در فدراسیون روسیه) قبلاً در آنجا ظاهر شده است و ما شاهد ورود کسانی هستیم که اولاً افغانستان را به مقصد سوریه ترک کرده اند و به علاوه کسانی که از سوریه به کشور دیگری آمده اند نیز به آنها اضافه می شوند.  

شویگو در مورد حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان گفت: "آنچه امروز شاهد آن هستیم که گفته می شود که ما می رویم و روز دیگر می گویند ما می مانیم".

این موضوع توسط کشورهای مختلف گفته می شود، در حالی که  به نظر می رسد آنها شامل یک ائتلاف هستند، هرکدام مسئول منطقه خود هستند، اما با تغییر روسای جمهور گاهی می گویند "ترک" می کنیم، سپس می گویند "می مانیم".

عبدالله عبدالله عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
هیئت عالی‌رتبه افغانستان برای شرکت در نشست مسکو عازم روسیه شد + تصاویر

وی می گوید: "من به همکارانم از ایالات متحده و بریتانیا گفتم، وقتی که کاملا مطمئن هستید که زندگی صلح آمیز در آنجا (افغانستان) بهبود یافته است، پس باید آنجا را ترک کنید.

وزیر دفاع فدراسیون روسیه گفت: "مردم محلی چیزی به جز از مواد مخدر به دست نمی آورند. بنابراین، لازم است که چنین فرصتی به آنها داده شود تا خودشان چیزی تولید کنند و آنرا را بفروشند، تا زندگی عادی داشته باشند".   

شویگو همچنین توجه را به جدی بودن وضعیت قاچاق مواد مخدر و تولید مواد مخدر جلب کرد، که نه تنها افغانستان، بلکه کشورهای همسایه آنرا مانند ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان که نزدیکترین دوستان روسیه هستند، را تحت تأثیر قرار می دهد".

گفتنی است که روز پنجشنبه ، 18 مارچ، مسکو میزبان نشست "سه جانبه وسیع" در مورد حل و فصل صلح آمیز در افغانستان است  که با حضور نمایندگان ویژه روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان برگزار می شود.

در همین حال ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه میگوید: "هیئتی از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، شورای عالی مصالحه ملی این کشور، سیاستمداران برجسته افغانستان، نمایندگاه جنبش طالبان از قطر به عنوان مهمان ویژه به روسه می آیند". 

 زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد که قرار است در نشست در مورد پیشرفت مذاکرات بین افغانی، کاهش سطح خشونت و پایان دادن به درگیری مسلحانه بحث  و گفتگو صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала