رسانه: هیچ موردی از توافق‌نامه دوحه در افغانستان درست تطبیق نشده

© Sputnik / Zohra IshmukhametovaДоха, Афганистан, переговоры
Доха, Афганистан, переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اخیرا گفته است که ایالات متحده و طالبان هر دو به توفقنامه صلح دوحه متعهد نیستند؛ زیرا در افغانستان هیچ مورد توافقنامه درست در حال تطبیق نیست.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN در گزارش تازه‌اش گفته که آمریکا و طالبان هر دو به توفقنامه صلح دوحه متعهد نیستند؛ زیرا در افغانستان هیچ مورد توافقنامه درست در حال تطبیق نیست.

در گزارش گفته شده است که یکی از عدم پابندی آمریکا این است که می‌خواهد به حضور نظامی در افغانستان ادامه دهد.

محور گفتگوی نشست مسکو، توافقنامه دوحه خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
محور گفتگوی نشست مسکو، توافقنامه دوحه خواهد بود

این رسانه افزوده، هم اکنون هیچ مورد توافقنامه صلح درست تطبیق نمی‌شود؛ اما اداره بایدن در تلاش است تا این موارد را از مردم امریکا پنهان نگهدارد.

شبکه به نقل از بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" گفته که اگر نیروهای آمریکایی فوراً افغانستان را ترک کنند، صلح مطمئن در افغانستان به وجود نخواهد آمد و جنگ‌های شدید در این کشور رخ خواهد داد که این مساله خطر جدی را متوجه امنیت امریکا نیز خواهد کرد.

به گفته این شبکه، طالبان هم اکنون در پی ضیاع وقت است تا نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کنند و این گروه با زور قدرت را در افغانستان در دست گیرند.

این شبکه تاکید کرده که طالبان هم اکنون منتظر فرارسیدن ماه می است تا سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شوند در غیر ان به جنگ ادامه خواهند داد.

در این گزارش تاکید شده که جنگ افغانستان باید از طریق گفتگو پایان داده شود و برای این‌کار تلاش‌های دیپلماتیک مهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала