اتمر با هیأت غیردولتی پاکستان دیدار کرد

© Photo / Twitter account of Ministry of Foreign Affairs - Afghanistan اتمر با هیأت غیردولتی پاکستان دیدار کرد
اتمر با  هیأت غیردولتی پاکستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان ضمن پذیرایی گرم از هیأت، دیدارهای نهادهای مردمی را در تقویت روابط دوجانبه میان کشورها و گسترش پیوندهای مردمی نهایت ارزشمند دانست.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه امروز پنج‌شنبه (18 مارچ)، اعلام کرد که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه امروز با هیأت غیردولتی پاکستان مشتمل‌بر اعضای پارلمان، نهادهای پژوهشی، مقامات پیشین، ژورنالستان و فعالان مدنی آن کشور، دیدار و روی روابط دوجانبه میان دولت‌ها و مردمان دو کشور گفتگو کرد.

این خبرنامه افزود اعضای هیأت پاکستان ابراز داشتند که در جریان دیدارهای متعددشان در کابل و مزار، بیشتر از هر زمان دیگر،‌ فضای همکاری و درک متقابل را مثبت یافته اند و با چنین پیامی به کشور باز خواهند گشت.

محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
اتمر: بازگشت طالبان خطر بزرگی برای منطقه و جهان است

آقای اتمر ضمن تأیید فضای مثبت همکاری به‌ویژه در راستای صلح تأکید کرد که افغانستان در روشنی احترام به اصل استقلال و حاکمیت کشورها و رابطهٔ دولت با دولت، برای نزدیکی هرچه بیشتر با پاکستان و توسعهٔ همکاریهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور متعهد است.

وزیر امور خارجه تأکید کرد که ما همیشه حاضر بوده‌ایم برای رفع نگرانی‌های امنیتی دوجانبه، میکانیزم مشترکی را برای تشخیص واقعیت‌ها، رفع مشکلات و ارزیابی اقدامات دوجانبه شکل دهیم.

او همچنان اظهار داشت: بر مشترکات فراوان پاکستان و افغانستان اشاره نموده، میزبانی پاکستان از مهاجران افغان و همچنان بهبود رژیم ویزه از سوی حکومت پاکستان را ستود. آقای اتمر تأکید کرد که نباید مسایل سیاسی، مانع توسعهٔ روابط اقتصادی و فرهنگی گردد بل یکی باید مکمل و راهگشای دیگری باشد. در همین راستا، آقای اتمر از تلاش‌‌های حکومت افغانستان برای تطبیق پروژه‌های اتصال آسیای جنوبی با آسیای مرکزی از طریق افغانستان نیز روشنی انداخت و این پروژه‌ها را گامی بزرگ برای توسعهٔ اقتصادی و ثبات منطقه‌یی دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала