نشست مسکو به بازگشت امارت «نه» گفت: توافق سیاسی تنها راه حل است

© Sputnik / K Aنشست مسکو به بازگشت امارت «نه» گفت: توافق سیاسی تنها راه حل است
نشست مسکو به بازگشت امارت «نه» گفت: توافق سیاسی تنها راه حل است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
شرکت کنندگان نشست ترویکای توسعه‌یافته در مسکو با حضور نمایندگان روسیهُ،. چین، امریکا و پاکستان از تمام طرف‌ها خواستند تا پروسهٔ صلح را سرعت بخشیده و روی موارد اساسی گفتگو کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه مشترک ترویکا (سه‌گانه) توسعه‌یافته که شامل روسیه، چین، امریکا و پاکستان می‌شود آمده است که نشست مسکو متمرکز بر پیشرفت مذاکرات بین‌الافغانی برای دسترسی به یک توافق سیاسی و آتش‌بس دایمی و پایدار باشد.

نمایندگان دولت افغانستان، شورای عالی مصالحه، چهره‌ها سیاسی و نمایندگان طالبان نیز در این نشست حضور یافته ترکیه و قطر نیز مهمانان افتخاری بوده اند.

در اعلامیه آمده است که» ما به شدت از یک مصوبه سیاسی پایدار و عادلانه حمایت می‌کنیم که منجر به تشکیل یک افغانستان مستقل، دارای حاکمیت ملی، متحد، صلح طلب، دموکراتیک و خودکفا» شود. این اعلامیه خواستار کشوری عاری از تروریزم و صنعت مواد مخدر شده است که بازگشت داوطلبانه، پایدار و سریع مهاجران أفغان و ثبات جهانی را منجر شود.

لاوروف: توافق صلح افغانستان باید پاسخگوی منافع همه باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
لاوروف: توافق صلح افغانستان باید پاسخگوی منافع همه باشد

 اعلامیه گفته است که بازگشت امارت طالبان قابل قبول نیست و حقوق تمام شهروندان به شمول زنان، مردان، کودکان و قربانیان جنگ حفظ شود.

اعلامیه ترویکای توسعه‌یافته همچنان از دولت افغانستان خواسته است تلاش‌ها برای دستیابی به صلح و تعامل با طالبان را سرعت ببخشد.

در اعلامیه از قطر سپاسگزاری، از پروسهٔ دوحه حمایت و از تلاش‌های سازمان ملل برای صلح افغانستان استقبال شده. است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала