کودکی که در چنگ آدم‌ربایان ۱۰ ساله می‌شود

© Sputnikبلخ
بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
اعتراض‌‌کنندگان در بلخ با حضور در برابر دفتر کمیسیون انتخابات، خواهان رهایی عبدالرووف کودک ربوده شده از چنگ ربایندگان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار در آستانهٔ شروع سال نو تعلیمی، مادر عبدالرووف کودک ربوده شده در بلخ می‌گوید که فرزندش تا چند روز دیگر ده ساله می‌شود و به جای مکتب در چنگ ربایندگان است. به گفتهٔ زهره، مادر این کودک دولت در آزادی فرزندش بی‌توجهی کرده است.  خانواده این کودک گفته اند که دولت سه تن از بازداشت شدگان به اتهام ربودن وی را، آزاد کرده است.

آنان هشدار می‌دهند که اگر تا ماه حمل سال آینده عبدالرووف از چنگ آدم‌ربایان رها نشود، در برابر کمیسیون مستقل حقوق بشر چادر تحصن برپا خواهند کرد.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز میگویند که ربوده‌شدن این کودک خلاف قانون و ارزش‌های انسانی است. آنان از حکومت می‌خواهند تا تلاش‌ها برای آزادی وی را بیشتر بسازد.

عبدالرووف، کودک ۹ سالۀ بلخی، دانش‌آموز یکی از مکتب‌های خصوصی در شهر مزارشریف، حدود ۵ ماه پیش هنگام رفتن به مکتب در شهر مزارشریف ربوده شد و تاکنون مقام‌ها و مسئولان محلی بلخ هیچ سرنخی از این کودک پیدا نکرده‌اند. خانوادۀ این کودک می‌گویند که اکنون آدم‌ربایان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دالر آمریکایی از آنان تقاضا دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала