استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو
استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای از اعلامیه ای پایانی نشست دیروز صلح مسکو استقبال کرد. 
عبدالله: اعلامیه ترویکا توسعه یافته منعکس کننده خواست‌های مردم افغانستان است+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عبدالله: اعلامیه "ترویکا توسعه یافته" منعکس کننده خواست‌های مردم افغانستان است+ ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز جمعه ۲۹ حوت ۱۳۹۹ نوشت: وزارت امور خارجهٔ افغانستان از اعلامیهٔ مشترک پایانی نشست ترویکای گسترده در مسکو استقبال نموده، آن‌را گامی به جلو در راستای آغاز مذاکرات جدی برای رسیدن به صلحی مبتنی بر خواست مردم افغانستان می‌داند.
این وزارت افزوده است، که ما از تأکید اعلامیه بر تطبیق قطعنامهٔ ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل استقبال می‌کنیم و اجرای این قطعنامه را برای مسئول قراردادن و پابندی طالبان به تعهدات‌شان از جمله پایان‌دادن به خشونت‌ها و قتل‌های سازمان‌یافته و قطع رابطهٔ این گروه با سازمان‌های تروریستی مهم می‌دانیم. همانگونه که در اعلامیه تصریح شده، خاک افغانستان نباید از سوی افراد و گروه‌های تروریستی برای تهدید امنیت سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
دولت افغانستان همیشه بر راه حل صلح‌آمیزی که سبب ایجاد صلحی عادلانه و پایدار شود و همچنان بر افغانستان آزاد، مستقل، متحد، صلح‌آمیز، دموکراتیک و خودکفا، که در صلح با خود و همسایگان خود به سر ببرد، تأکید کرده است. ما خرسندیم که این داعیهٔ دولت و ملت افغانستان در اعلامیهٔ مسکو نیز بازتاب یافته است.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که ما همچنان از تأکید اعلامیه بر راه حل سیاسی که سبب حفظ حقوق شهروندان شود، حمایت می‌کنیم و تصریح می‌نماییم که حفظ دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به‌شمول حقوق بشری شهروندان و ساختارهای دموکراتیک، مهم‌ترین پیش‌زمینه برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در کشور می‌باشد. دولت افغانستان از صراحت اعلامیه مبنی بر این‌که «ما احیای امارت اسلامی را حمایت نمی‌کنیم...» استقبال نموده، بر این اصل تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی یگانه ساختار فراگیر و قابل قبول برای تأمین مشارکت سیاسی، کثرت‌گرایی، برابری شهروندی و حفظ نظم و ثبات در یک جامعهٔ متنوع و متکثر همچون افغانستان است.
این وزارت افزوده است، که ما ضمن حمایت از اعلامیهٔ پایانی نشست مسکو،‌ بار دیگر اعلام می‌داریم که دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای آغاز مذاکرت بامحتوا و جدی روی مسایل اساسی از جمله تأمین آتش‌بس و رسیدن به راه حل سیاسی جامع که منجر به ختم جنگ و صلح دایمی در کشور شود، آماده است.
در پایان این استقبالیه آمده است، که ما از تلاش‌های همه‌ کشورهای منطقه و جهان در راستای تأمین صلح در افغانستان حمایت و سپاسگزاری نموده، نقش سازمان ملل را در تقویت روند صلح بااهمیت می‌دانیم. همچنان از کشورهای قطر، مسکو، و ترکیه برای میزبانی گفتگوها ابراز سپاس و امتنان می‌نماییم.

یادآوری می کنیم، که نشست میان افغانستانی ها دیروز با اشتراک نمایندگان دولت افغانستان، نمایندگان گروه طالبان و چند کشور دیگر در مسکو آغاز گردید. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала