سخنگوی کاخ سفید پس از سخنان پوتین: امریکا چیزهای برای نگرش دارد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiسخنگوی کاخ سفید پس از سخنان پوتین: امریکا چیزهای برای نگرش دارد
سخنگوی کاخ سفید پس از سخنان پوتین: امریکا چیزهای برای نگرش دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید درباره نژاد پرستی در ایالات متحده امریکا اذعان داشت، که واشنگتن در این زمینه چیزهای برای نگرش دارد. 
دعوت بایدن به گفتگو زنده؛ کاخ سفید به پیشنهاد پوتین واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
دعوت بایدن به گفتگو زنده؛ کاخ سفید به پیشنهاد پوتین واکنش نشان داد

به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور امریکا، درباره سخنان ولادیمیر پوتین درباره برده داری و نژادپرستی در ایالات متحده، اذعان داشت که واشنگتن در این زمینه قابل تأمل است.
پوتین، روز پنجشنبه درباره وضعیت امریکا گفت، که افریقایی تبارهای امریکایی هنوز با «بی عدالتی و نابودی» روبرو هستند و دوره «بسیار سخت» و «بسیار بی رحمانه» برده داری در آن کشور را به یاد آورد.
ساکی در MSNBC گفت: "اول از همه ، در اینجا ، در ایالات متحده ، ما می توانیم خود را بازتاب دهیم و تشخیص دهیم که برای مقابله با بی عدالتی نژادی و تبدیل شدن به یک کشور بهتر باید کارهای بیشتری انجام دهیم. ما در حال کار بر روی آن هستیم. رئیس جمهور (جو بایدن) به آن متعهد است".

وی همچنین ابراز عقیده کرد، که بعید است پوتین در برابر شکایات تسلیم شود. سخنگوی جو بایدن گفت: "حدس من این است كه رئیس جمهور پوتین پوست بسیار ضخیم تر از آنچه كه كارمندانش تصور می كنند است".
در همان زمان وی تکرار کرد، که رهبر امریکایی قصد ندارد اظهارات علیه روسیه را نرم کند، اما همچنان به دنبال فرصت های همکاری با مسکو در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای خواهد بود.

یادآوری می کنیم، که روز چهارشنبه، اناتولی انتونوف سفیر روسیه در واشنگتن برای رایزنی به مسکو خواسته شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که بایدن در مصاحبه ای با ABC گفت، مسکو "مسئول دخالت در انتخابات" در سال 2020 خواهد بود، همانطور که قبلا توسط اطلاعات گزارش شده بود. همچنین، رئیس جمهور امریکا به سوال خبرنگاری پاسخ مثبت داد، که آیا او همکار روسی ولادیمیر پوتین را "قاتل" می داند؟
وزارت امور خارجه روسیه این را جلوه ای از سیاست هدفمند واشنگتن خواند، كه "به مدت دو سال" عمداً "همکاری روسیه و امریکا را به بن بست رسانده است.
پوتین، درباره اظهارات بایدن، برای او آرزوی سلامتی کرد. سپس، وی به رهبر امریكا پیشنهاد كرد، كه گفتگو را "بدون تأخیر، اما در یك بحث مستقیم و رو در رو" ادامه دهد. به گفته وی، "هم برای مردم روسیه و هم برای مردم ایالات متحده و همچنین برای بسیاری دیگر از کشورها جالب خواهد بود".

پوتین از جمله موضوعاتی که می توانند درباره آنها بحث کنند، روابط دوجانبه، مبارزه با همه گیری، حل و فصل منازعات منطقه ای و مسائل ثبات استراتژیک را نام برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала