کمک ۶۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان برای خرید واکسین کرونا

© https://twitter.comکمک ۶۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان برای خرید واکسین کرونا
کمک ۶۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان برای خرید واکسین کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
بانک جهانی ۶۰ میلیون دالر برای خرید واکسین کرونا به دولت افغانستان کمک می کند.

 افغانستان ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
افغانستان ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا دریافت کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، هیات مدیره بانک جهانی روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۸ حوت) بسته کمکی ۶۰ میلیون دالری جدید اداره توسعه بین‌المللی را به منظور کمک به دولت افغانستان برای خرید و تطبیق واکسین کرونا تصویب کرده است.

بانک جهانی در اعلامیه ای گفته است، که این کمک مالی بلاعوض که ارزش مجموعی آن به ۱۱۳ میلیون دالر می رسد، از طریق پروژه مقابله اضطراری با کووید-۱۹ و آمادگی سیستم صحی افغانستان به مصرف خواهد رسید.

این بانک گفته، که این بسته مالی کمک خواهد کرد تا بیشتر از ۱۷ درصد از جمعیت افغانستان واکسین کووید-۱۹ را دریافت نمایند. همچنین این کمک مالی در بهبود خدمات ضروری صحی کمک کرده و افغانستان را در امر بیرون رفت از تاثیرات شیوع ویروس کووید-۱۹ نیز حمایت خواهد کرد.

هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان در این مورد می گوید: "بانک جهانی یک جا با دیگر شرکای انکشافی دولت افغانستان را در قسمت مقابله موثر با ویروس کووید-۱۹، بهبود ظرفیت های تست و تداوی و تقویت عمومی سیستم صحی افغانستان همکاری نزدیک کرده است. اکنون این کمک مالی، در قسمت ارایه به موقع و مساویانه واکسین کووید-۱۹ به میلیون ها شهروند افغانستان  یک قدم مهم محسوب می شود".

در مجموع برنامه دولت افغانستان در بخش ارایه واکسین کووید-۱۹ شامل یک موافقت نامه با COVAX می باشد که بر اساس آن برای ۲۰ درصد از جمعیت افغانستان واکسین کوید۱۹ فراهم می گردد. 

در همین حال بانک انکشاف آسیایی خریداری واکسین برای نزدیک به ۱۱ درصد از جمعیت افغانستان را تامین خواهد کرد. در دوم آپریل سال ۲۰۲۰ به ارزش ۱۰۰.۴ میلیون دالر مورد تایید قرار گرفت. این برنامه به هدف کمک به افغانستان در راستای اتخاذ تصامیم و اقدامات مؤثر برای مقابله با تهدیدات کووید-۱۹ و تقویت سیستم صحی این کشور فعالیتش را آغاز کرد. 

در بیانیه بانک جهانی آمده که بسته کمکی ۱۱۳ میلیون دالری برای افغانستان، یکی از سه پروژه ای است که در مرحله نخست برای حمایت از تلاش های مربوط به ارایه واکسین کووید-۱۹ در جنوب آسیا  تصویب می شود. علاوه بر فراهم سازی کمک های مالی، بانک جهانی حمایت های تخنیکی و ورکشاپ های آموزشی را نیز برای کشورهای جنوب آسیا  به هدف طراحی و اجرای منصفانه و مساویانه برنامه های واکسیناسیون در این کشور ها فراهم می نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала