بایدن خواستار اقدام فوری شورای امنیت درباره سوریه و یمن شد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن خواستار اقدام فوری شورای امنیت درباره سوریه و یمن شد
بایدن خواستار اقدام فوری شورای امنیت درباره سوریه و یمن شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در نشستی با حضور اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل از آنها خواست تا در مورد میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن اقدام فوری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاب، کاخ سفید شامگاه پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن نشستی با حضور نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار کرده و در این نشست از آنها خواسته است تا در مورد میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن اقدام فوری کنند.

کاخ سفید: بایدن در «زمان مناسب» با پوتین دیدار خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
کاخ سفید: بایدن در «زمان مناسب» با پوتین دیدار خواهد کرد

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور [بایدن] با سپاس از سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، لیندا توماس گرینفیلد، بابت نظارت و مباشرت ایشان در ریاست دوره‌ای امریکا بر شورای امنیت، بر ضرورت اقدام این شورا نسبت به طیفی از بحران‌های منطقه‌ای از جمله در برمه (میانمار)، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن تأکید کرد».

در این بیانیه آمده است که در این نشست، بایدن پایبندی ایالات متحده «به رهبری ارزش محور جهانی و مشارکت مجدد با نهادهای بین‌المللی» به ویژه سازمان ملل را بار دیگر مورد تأیید قرار داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «رئیس‌جمهور بر اهمیت همکاری با شرکای جهانی از طریق نهادهای بین‌المللی برای پایان دادن به همه‌گیری [کرونا]، بهبود امنیت بهداشت جهانی، و تضمین پیشبرد یک روند بهبود اقتصادی منصفانه و پایدار تأکید کرد».

رئیس‌جمهور بایدن همچنان نسبت به عضویت رسمی این کشور در «گروه دوستان سازمان ملل درباره اقلیم و امنیت» ابراز تمایل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала