آیا نیروهای امنیتی در بامیان برای رویارویی با علیپور جمع شده اند؟

علی‌پور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
با آمدن صدها هاموی‌ چهرۀ شهر بامیان که برای تجلیل از جشن نوروز آراسته شده، حالت نظامی به خود گرفته است.

وزارت دفاع: چر‌خ‌بال ارتش توسط علی‌پور سقوط داده شده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
وزارت دفاع: چر‌خ‌بال ارتش توسط علی‌پور سقوط داده شده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، یک منبع امنیتی به شرط افشانشدن نامش می‌گوید، که نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ نیروی امنیتی از بخش‌های قطعۀ خاص پولیس، کماندو، ارتش و پولیس از ولایت‌های مختلف در بامیان برای سرکوب عبدالغنی علی‌پور، فرمانده مقاومت مردمی در حالت آماده‌باش قرار دارند.
به گفتۀ منبع، این نیروها که مجهز با هاموی‌های ضد گلوله و سلاح‌های سبک‌‌وسنگین‌ هستند، به هدف سرکوب و بازداشت عبدالغنی علی‌پور در ولسوالی بهسود میدان‌وردک، در بامیان تجمع کرده‌اند. منبع می‌افزاید، که نیروهای امنیتی منتظر دستور یورش بر علی‌پور و افرادش از مرکز اند.
صبح امروز حدود ۱۰۰ عراده تانک هاموی ضد گلوله وارد شهر بامیان شد. با آمدن این هاموی‌ها چهرۀ شهر که برای تجلیل از جشن نوروز آراسته شده، حالت نظامی به خود گرفت است.

این در حالی‌ست، که سه روز پس از سقوط یک چرخ‌بال ارتش افغانستان در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک، فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید، که بر بنیاد بررسی‌های این وزارت، این چرخ‌بال توسط افراد وابسته به عبدالغنی علی‌پور، فرمانده مقاومت مردمی ساقط شده است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع امروز در توییترش نوشته است: «بررسی‌های وزارت دفاع ملی و همچنان اسناد و‌ مدرک‌های به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که چرخ‌بال قوای هوایی توسط جنگ‌جویان وابسته به علی‌پور در ولسوالی بهسود هدف قرار داده شده است.»

فواد امان تأکید کرده است، که وزارت دفاع «به هر قیمت» از عاملان این روی‌داد انتقام خون کشته‌شد‌گان نیروهای دولتی را می‌گیرد و عاملانش را به کیفر می‌رساند.

دو روز پیش وزارت دفاع اعلام کرد که در پی سقوط یک چرخ‌بال نوع می–۱۷ لوای ۷۷۷ نیروهای هوایی کشور ۵ نیروی امنیتی و ۴ خدمۀ این چرخ‌بال به شمول خلبان آن، کشته شدند.

یادآوری می کنیم، که عبدالغنی علیپور فرمانده مقاومت مردمی برای دفاع از مردم منطقه و با پشتیبانی مردم همان منطقه برای دفاع از مردم منطقه در برابر تجاوز گروه طالبان و کوچی ها شکل گرفته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала