مخالفت عبدالله به جایی نرسید، حیات الله حیات رسماً کارش را آغاز کرد

© Ministry of Interior Affairs, Afghanistanمخالفت عبدالله به جایی نرسید، حیات الله حیات رسماً کارش را آغاز کرد
مخالفت عبدالله به جایی نرسید، حیات الله حیات رسماً کارش را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
با وجود مخالفت رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، سرپرست وزارت امور داخله و معاون اول این کشور رسماً معرفی و آغاز به کار کردند.
اشرف غنی برای وزارت داخله سرپرست و معاون جدید گماشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
اشرف غنی برای وزارت داخله سرپرست و معاون جدید گماشت

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله افغانستان امروز نوشت:به اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری، حیات الله حیات به حیث سرپرست وزارت امور داخله و سترپاسوال محمد ایوب سالنگی به حیث معاون اول این وزارت مقرر و قبل از ظهر امروز از سوی معاون مشاور امنیت ملی معرفی گریدند.
در این مراسم؛ معینان وزارت امور داخله و شماری از وکلا و سناتوران شورای ملی نیز اشتراک کرده بودند.
دگرجنرال عبادالله عباد معاون مشاور امنیت ملی، در این مراسم ضمن قدردانی از کارکردهای دو ساله محمد مسعود اندرابی، برای سرپرست جدید و معاون اول وزارت امور داخله آرزوی موفقیت نمود.
در همین حال، حیات الله حیات سرپرست وزارت امور داخله نیز اطمینان داد که در آوردن اصلاحات بنیادی در این وزارت گام‌های عملی خواهد برداشت و در این راه از هیچ سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد.
همچنان سرپرست وزارت امور داخله به کسانی که از نام و یونیفورم پولیس سوء استفاده میکنند هشدار داد که با چنین افراد برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
از سوی هم، سترپاسوال محمد ایوب سالنگی در مراسم معرفی‌اش منحیث معاون نخست وزارت امور داخله نیز، تعهد سپرد که در امر تأمین امنیت، تنفیذ قانون و تقویت نیروهای پولیس ملی کشور دوشادوش رهبری این وزارت کار خواهد کرد.
در همین حال سترپاسوال عبدالصبور قانع معین ارشد امور امنیتی، از تطبیق یک سلسله برنامه‌های اصلاحی در وزارت امور داخله یاد کرد و گفت که برعلاوه که در بخش‌های تخنیکی و تکنالوژی اصلاحات صورت گرفته اما تطبیق این روند در سایر بخش‌ها نیز ادامه دارد.

این در حالیست، که عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی امروز (شنبه) در واکنش به برکناری اندرابی از وزارت داخله گفته که تصمیم در مورد برطرفی محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله‌ و معرفی سرپرست بدون مشوره، بدون دلیل یا دلایل موجه، عجولانه و در مخالفت با توافقنامه‌ی سیاسی میان دو طرف صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله گفته است که این تصمیم در شرایط فعلی مخالف منافع و مصالح کشور می‌باشد و غیرقابل قبول است.

یادآوری می کنیم، که دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد، که بر اساس حکم محمد اشرف غنی ریس جمهور افغانستان، حیات الله حیات به عنوان سرپرست وزارت امور داخله تعین گردید.

در حکم گفته شده است، که این تعینات به هدف ایجاد اصلاحات لازم در رهبری سکتور امنیتی و صفوف نیروها، بهبود وضعیت امنیتی، محافظت از جان و مال مردم و اجرای بهتر برنامه خودکفایی تا سال ۲۰۲۴ صورت گرفته است. 

این در حالیست که اندرابی از زمستان سال ۱۳۹۷ خورشیدی تا ماه قوس سال جاری به‌عنوان سرپرست وزارت داخله کار کرد. نمایندگان مجلس حدود سه ماه قبل به او، رای اعتماد دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала