نماینده میدان وردک در مجلس: عملیات نیروهای امنیتی در بهسود بالای خانه‌های مردم صورت گرفته است

© Sputnikنماینده میدان وردک در مجلس: عملیات نیروهای امنیتی در بهسود بالای خانه‌های مردم صورت گرفته است
نماینده میدان وردک در مجلس: عملیات نیروهای امنیتی در بهسود بالای خانه‌های مردم صورت گرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
باشندگان ولسوالی حصه اول بهسود می‌گویند، که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی بالای قرارگاه فرمانده جبهه مقاومت مردمی، تاکنون شش غیرنظامی به شمول یک زن کشته شده‌اند.
علی‌پور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
آیا نیروهای امنیتی در بامیان برای رویارویی با علیپور جمع شده اند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، حمیده اکبری، نماینده میدان وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید: نیروهای امنیتی از شب گذشته به این طرف بالای قرارگاه فرمانده علی‌پور عملیات را آغاز کرده‌اند.

بانو اکبری گفت، که هواپیماهای جیت و چرخبال‌های نیروهای امنیتی بالای خانه‌های مردم کرده و مکاتب و مراکز آموزشی را هدف قرار داده‌اند.

وی بیان داشت، که فرمانده علی‌پور کدام پایگاه و مقر مشخصی ندارد و عملیات که در حال حاضر از سوی نیروهای امنیتی آغاز شده‌اند، بالای خانه‌های مردم صورت گرفته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد، که تا روز گذشته پنج غیرنظامی در جریان این عملیات جان باخته‌اند.

اویس حکمت، یکی از باشندگان ولسوالی بهسود در مورد رویداد این ولسوالی به خامه پرس گفت، که شب چهارشنبه، بیست‌وهفتم حوت پنج چرخبال، دو هواپیمای جیت و شمار از هواپیماهای کشفی بالای خانه‌های مردم، قریه‌ها و دو مرکز آموزشی جبهه مقاومت حمله کردند.

وی افزود، که در نتیجه بمب‌باران امروز نیروهای امنیتی در ولسوالی بهسود، یک خانم جان باخته و چهار عضوی خانواده‌ای او زخمی شده‌اند. وی آمار مجموعی تلفات غیرنظامیان در عملیات نیروهای امنیتی در بهسود را شش کشته و بیش از ۱۶ زخمی عنوان کرد.

به گفته او یکی از بمب‌های پرتاب شده بر یک منزل مسکونی در نزدیکی ولسوالی حصه اول بهسود اثابت کرده که باعث کشته و زخمی شدن پنج غیرنظامی شده‌اند.

وی همچنان گفت، مردم محل موفق شدند که زخمی‌های این حمله هوایی را به شفاخانه منتقل کنند.

این باشنده محل خاطرنشان ساخت که به دلیل پروازهای مکرر چرخبال‌های نیروهای امنیتی، تردد آمبولانس‌ها به دشواری صورت می‌گیرد.

آقای حکمت در مورد اعزام نیروهای ویژه پولیس از مسیر بامیان نیز گفت، که یک کاروان بزرگ این نیروها از میدان وردک به کابل و سپس از مسیر غوربند به بامیان رسیده و قرار است به بهسود فرستاده شوند.

گفتنی است، که به تاریخ بیست‌وهفتم حوت، یک فروند چرخبال نیروهای هوایی کشور در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک سقوط کرد که در نتیجه آن نُه تن جان باختند.

به گفته وزارت دفاع ملی در نتیجه این رویداد چهار خدمه این چرخبال و پنج نیروی امنیتی کشته شدند.

حالا باگذشت سه روز از این رویداد، وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که چرخبال قوای هوایی از سوی افراد فرمانده علی‌پور سقوط داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала