احضار شاهزاده سعودی در پیوند به پرونده قتل خاشقجی 

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احضار شاهزاده سعودی در پیوند به پرونده قتل خاشقجی 
احضار شاهزاده سعودی در پیوند به پرونده قتل خاشقجی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
شاهزاده عربستان سعودی به خاطر پرونده قتل روزنامه نگار منتقد این کشور به دادگاه احضار شد. 

Участник акции памяти с портретом саудовского журналиста Джамаля Хашукджи у здания консульства Саудовской Аравии в Стамбуле, Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
اقدام عجیب آمریکا/ حذف مرموز سه نام از گزارش قتل خاشقجی
به گزارش اسپوتنیک به نقل ایندیپندنت، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شکایت کرده و شاهزاده سعودی نامه احضار به دادگاه را دریافت نموده است.

این دادخواست سال گذشته در ایالات متحده تشکیل شده است، در حالی که وکلای سلطنتی اکنون این احضارنامه را دریافت کرده‌اند. در این دادخواست، محمد بن سلمان به آدم ربایی و قتل خاشقچی متهم شده است.

در این دادخواست آمده است: شکنجه و قتل بیرحمانه آقای خاشقجی جامعه علمی جهان را شوکه کرد. با کمک این جنایت، متجاوزان تلاش کردند تا خاشقجی، طرفدار اصلاحات دموکراتیک در کشورهای عربی را متوقف کنند.

فیصل گیل، یکی از وکلای مدافع خدیجه چنگیز اظهار داشت: این نکته مهمی است. وکلای ولیعهد در برابر دادگاه قرار گرفتند و این بدان معناست که اکنون پرونده می‌تواند ادامه یابد. خاطرنشان می‌شود که سه وکیل به عنوان نماینده شاهزاده سعودی به دادگاه معرفی شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی در تاریخ 2 اکتبر 2018 پس از بازدید از سرکنسولگری عربستان در استانبول بدون هیچ ردی ناپدید شد. این روزنامه نگار برای بدست آوردن اسنادی که به او کمک می کند طلاق و ازدواج با یک زن ترک را به دست آورد، به آنجا رفت. رسانه های ترکیه با استناد به منابع در سازمان های اجرای قانون و تحقیقات اعلام کردند، که مقامات تایید کرده اند که خاشقجی در ساختمان کنسولگری به طرز وحشیانه ای شکنجه شده و سپس کشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала