خلیل‌زاد نشست مسکو را دیپلوماسی سازنده خواند

© Photo / A Aخلیل‌زاد نشست مسکو را دیپلوماسی سازنده خواند
خلیل‌زاد نشست مسکو را دیپلوماسی سازنده خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نشست مسکو «ترویکا توسعه‌یافته» را دیپلوماسی سازنده در راستای حمایت از روند صلح افغانستان عنوان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در یک سلسله توییت هایی گفته است که نشست دو روزه «ترویکای توسعه‌یافته» در مسکو را به پایان رسانده است.

وی گفته است که در این نشست «ما هیات های جمهوری اسلامی و طالبان که شامل بسیاری از رهبران برجسته بودند، را تشویق کردیم تا برای اشتراک در نشست رهبران در اوایل آپریل در استانبول که مرحله مهم بعدی در روند صلح است آماده شوند».

خلیل‌زاد همچنان از گزینش ژان آرنو به‌عنوان نماینده ویژهٔ دبیرکل سازمان ملل متحد در‌ امور افغانستان و‌ منطقه نیز استقبال استقبال کرده است.

این در حالی است که روسیه میزبان از نشست «ترویکا توسعه‌یافته» که شامل امریکا، روسیه، چین و پاکستان است، در مورد روند صلح افغانستان در مسکو میزبانی کرد.

بر اساس اعلامیۀ که در پایان نشست مسکو به نشر رسیده است، از تمام طرف‌ها خواسته شده است که گفت‌وگوها را به هدف رسیدن به توافق پایدار و عادلانه و استقرار صلح و جلوگیری از ادامه و تشدید خشونت‌ها سرعت ببخشند.

در اعلامیه تاکید شده است که تروکای توسعه‌یافته مخالف بازگشت «امارت اسلامی» در افغانستان است.
شرکت‌کننده‌گان نشست هم‌چنان از روند مذاکرات دوحه حمایت و از تلاش‌های سازمان ملل متحد استقبال کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала