طالبان یک طرحی را برای کاهش خشونت‌ها به امریکا داده‌اند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان یک طرحی را برای کاهش خشونت‌ها به امریکا داده‌اند
طالبان یک طرحی را برای کاهش خشونت‌ها به امریکا داده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
عضو شوید
دفتر سیاسی طالبان در دوحه می‌گوید که در این طرح از تمام طرف‌ها خواسته شده تا عملیات‌های نظامی خود را کاهش دهند؛ اما به گفته این دفتر خلاف انتظار طالبان، تاکنون این طرح نهایی نشده و روی آن توافقی بدست نیامده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، به گفته طالبان این طرح آتش‌بس نیست.

سال 1399 پر از خشونت‌ و درگیری بود؛ اما برای 1400، تلاش‌های برای پیش‌گیری از افزایش خشونت‌ها جریان دارد.

طالبان پیشنهاد تشکیل دولت فراگیر را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
طالبان پیشنهاد تشکیل دولت فراگیر را بررسی می کند

امریکا، روسیه، چین و پاکستان از طالبان خواسته‌اند که عملیات بهاری شان را اعلام نکنند. دفتر سیاسی این گروه در دوحه هم می‌گوید که یک طرحی را برای کاهش خشونت‌ها و عملیات‌ها با امریکا شریک کرده‌اند که به گفته این دفتر در این طرح از تمام طرف‌ها خواسته شده که بر عملیات‌های نظامی شان کاهش آورند. اما تاکنون این طرح نهایی نشده و روی آن توافق صورت نگرفته است.

سیداکبر آغا، فرمانده پیشین طالبان در این باره می‌گوید که : «امکان دارد که طرح نو میان امریکا و طالبان پیدا شده باشد که آن امکان دارد کاهش خشونت در سراسر افغانستان باشد».

در همین حال، حکومت افغانستان هم قصد دارد که عملیات بهاری را اعلام نکند؛ اما ارتش می‌گوید که چگونگی عملیات‌های نظامی بسته‌گی به برخورد طالبان دارد. طالبان اما از آماده‌گی برای کاهش خشونت‌ها سخن می‌زنند، نه آتش بس.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی در این باره گفت: «اگر طالبان مایل باشند که راه جنگ راه انتخاب کنند این اشتباه بزرگ آنان خواهد بود و برای آن قیمت بسیار بالا خواهند پرداخت».

هرچند افغانستان، منطقه و جهان خواستار تسریع روند مذاکرات صلح و کاهش خشونت‌ها استند؛ اما تاکنون تلاش‌ها نتوانسته از شعله جنگ بکاهد.

ترکیه برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان در اوایل ماه اپریل آماده‌گی می‌گیرد؛ نشستی که انتظار می‌رود از یک سو بتواند منجر به یک توافق سیاسی میان افغان‌ها شود و در سوی دیگر، خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала