Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افشاگری بزرگ آبیدال: جذب نیمار ممکن بود، هیئت مدیره چیزهای زیادی را مخفی می‌کرد + عکس

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر آبیدال
آبیدال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
اریک آبیدال مدیر ورزشی سابق بارسلونا، در گفت‌وگو با تلگراف در مورد دوران کاری‌اش در این تیم صحبت و رازهای زیادی را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اریک آبیدال ستاره سابق فرانسوی بارسلونا، چند سال پس از بازنشستگی، به عنوان مدیر ورزشی این باشگاه کارش را آغاز کرد و دو سال در این موقف کار کرد.

Ronald Koeman, entrenador de la selección holandesa (foto de archivo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2020
ادامه چانه‌زنی‌های آبیدال و کومان روی نهایی سازی توافق‌نامه + عکس

او در این مدت کارهای بزرگی انجام داد اما سود این کارها به دلیل تصمیمات عجیب هیئت اجرایی به باشگاه نرسید و در نهایت در پایان فصل گذشته اخراج شد.

آبیدال که مدت‌ها سکوت کرده بود، حالا در گفت‌وگو با تلگراف به صورت مفصل صحبت کرده و در مورد بازگشت نیمار، تصمیمات هیئت مدیره، آینده مسی و پوچتینو صحبت کرد.

مدیر ورزشی سابق بارسلونا در مورد قضیه نیمار گفت:" ده روز قبل از پایان نقل‌وانتقالات 2019 به پاریس رفتم تا با لئوناردو  مدیر ورزشی پی‌اس‌جی صحبت کنم. در آن زمان مدیر عامل باشگاه هم کنارم بود و در مورد نیمار صحبت کردیم. آن زمان شرایط جذب نیمار وجود داشت اگر گریزمن را قبلا جذب نمی‌کردیم. بنظرم 100 درصد می‌توانستیم نیمار را دوباره به بارسلونا برگردانیم چون آنچه می‌خواستیم نیاز به یک وینگر بود و زمانی که نیمار در بارسا بود بسیار شگفت انگیز بود. این موضوع ربطی به این که کدام یک( نیمار و گریزمن) بهتر بودند، نداشت بلکه این فکری بود که آن زمان بنظر ما برای باشگاه بهتر بود. تیم یک وینگر واقعی نیاز داشت ولی رییس تصمیم گرفت گریزمن را جذب کند. یکی از استدلال‌ها در خصوص نیمار این بود که او علیه باشگاه پرونده قضایی داشت بنابراین اینکه او را به بارسلونا برگردانیم، کار راحتی نبود اگر برمی‌گذشت مجبور بود روند قضایی را متوقف کند، هرچند این مشکل به من برنمی‌گذشت چون زمان این شکایت در باشگاه نبودم، من فقط می‌توانستم این قرارداد را تکمیل کنم ولی در نهایت اتفاق نیفتاد".

او در خصوص بحران مالی باشگاه گفت:" ببنیید در سال 2019 من یک شرکت را به باشگاه معرفی کردم، نمی‌توانم نامش را ببرم اما آن‌ها را به مدیر عامل و مدیر کل وقت پپ سگوئرا مغرقی کردم و دو بار در انگلیس ملاقات کردیم. این شرکت آماده بود تا مبلغ هنگفتی را در باشگاه سرمایه گذاری کند تا وضعیت بد مالی آن زمان به صورت کامل حل شود. آن ها بیش از یک سال و تا نوامبر 2020 با باشگاه صحبت می‌کردند ولی در نهایت هیچ اتفاقی رخ نداد. بنظرم حل و فصل کردن اوضاع مالی می‌توانست رخ دهد اما کار آسانی نبود زیرا مبلغ بدهی زیاد بود و در آن زمان باشگاه از حساب‌هایش محافظت می‌کرد و چیزی را به بیرون نمیداد. وقتی شرکتی می‌خواهد سرمایه گذاری کند، می‌خواهد همه چیز را بداند. این زمان بر بود چون در آن وقت باشگاه اطلاعات را مخفی میکرد. درک میکنم که شاید آن‌ها خجالت می‌کشیدند که به افراد بزرگ بگویند که اوضاع را به خوبی مدیریت نمی‌کنند اما  این افراد می‌توانستند به باشگاه کمک کنند تا مدیریت به خوبی پیش برود پس بهتر بود اطلاعات را به آن ها می‌دادند اما آن زمان همه میخواستند از خود محافظت کنند، یعنی اینطور که " اجازه ندهید کسی بفهمد دارم کارم را بد انجام میدهم وگرنه اخراج میشوم !".

آبیدال در ادامه در مورد مسی و آبیدال نیز صحبت کرد و گفت:" بنظرم لاپورتا برای باشگاه خوب خواهد بود چون او روند کارها را خیلی خوب می‌داند من نگران باشگاه نیستم و بگذارید وقتی میتوانیم همه چیز را بهبود ببخشیم این کار را انجام دهیم .اگر بخواهیم در خصوص عملکرد لئو مسی صحبت کنم، خواهم گفت که بهترین است. او تمام دوران خود را در بارسا بوده بنابراین اینکه او بماند بسیار مهم است چون او بازیکن اصلی و مهمی است ولی این موضوع به باشگاه، ایده، پروژه و هدیت مدیره جدید باشگاه و رئیس جدید بستگی دارد و اگر او احساس کند که در بارسا خوب است، می‌ماند. مسی می‌تواند از نظر مالی هم به باشگاه خیلی کمک کند ولی این تصمیم خود مسی است که آسان نخواهد بود اینکه از تیمی که همیشه آنجا بوده‌اید، خارج شوید. واقعاً آسان نیست ولی آیا باشگاه بهتری از بارسا برای او هست؟ این موضوع را نمی‌دانم".

او در پایان گفت‌‍وگو مدعی شد که پوچتینو گزینه او برای جانشینی والورده بود، اما هیئت مدیره تصمیم گرفته تا بخاطر بحران مالی ستین را به عنوان سرمربی انتخاب کند که سبب رسوایی در پرتگال شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала