اپیدمیولوژیست: استفاده از ماسک سال ها طول می‌کشید

© AP Photo / Ng Han Guanاپیدمیولوژیست: استفاده از ماسک سال ها طول خواهد کشید
اپیدمیولوژیست: استفاده از ماسک سال ها طول خواهد کشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
یک متخصص اپیدمیولوژیست انگلیس این احتمال را رد نمی‌کند که ممکن است لازم باشد افراد چندین سال ماسک بزنند و فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مری رامسی، رئیس واکسیناسیون در سازمان بهداشت عمومی انگلیس در بیانیه‌ی اظهار داشت: ممکن است لازم باشد افراد چندین سال ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.  

رئیس بخش ایمن سازی و واکسیناسیون وزارت بهداشت عمومی انگلیس گفت، مردم با ماسک و حفظ فاصله اجتماعی هم اکنون عادت کرده‌اند و این عادت ها در مقایسه با سایر محدودیت ها و اقدامات قرنطینه، هیچگونه اثر منفی بر اقتصاد کشور ها وارد نمی‌کند.

رئیس واکسیناسیون در سازمان بهداشت عمومی انگلیس، هشدار داد که میزان اثر بخشی واکسن‌ها هنوز نامشخص است و در شماری از کشور ها واکسیناسیون حتا آغاز نشده.

سازمان جهانی صحت: شکست کرونا تا آخر سال ناممکن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
سازمان جهانی صحت: شکست کرونا تا آخر سال ناممکن است

وی گفت: "بنابراین من فکر می کنم که مطمئناً [این اقدامات ادامه خواهد یافت] حداقل برای چند سال، تا زمانی که مردم سایر کشورها نیز مانند انگلیس واکسینه شوند و تا زمانی که میزان ابتلا در همه جا کاهش یابد، یا به عبارت دیگر، تا زمانی که مردم بتوانند به تدریج به زندگی عادی برگردند".

پیشتر،هانس کلوگه، رئیس اروپا در سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مصاحبه با نشریه دی ولت آلمان اظهار داشت که امسال نی سال کرونا خواهد بود و افزود:  تصور می کنم که همه گیری در اوایل سال 2022 پایان یابد.

کلوگه در ادامه گفته است: این بدان معنا نیست که ویروس از بین رفته است. اما امیدواریم که تا آن زمان دیگر هیچ مداخله مختل کننده ای وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اطلاعات بیشتری درباره ویروس کرونا از آغاز پاندمی در سال 2020 وجود دارد، تاکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند روند شیوع کووید-19 را پیش‌بینی کند اما نظر شخصی من این است که پاندمی در ابتدای سال 2022 پایان خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала