طرح جدید عربستان برای خاموش شدن آتش در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisطرح جدید عربستان برای خاموش شدن آتش در یمن
طرح جدید عربستان برای خاموش شدن آتش در یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان از طرحی جدیدی برای پایان دادن به جنگ در یمن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الاخباریه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض با اعلام این طرح، گفت که طرح سعودی به دنبال آتش بس در سراسر یمن تحت نظارت سازمان ملل است.
براساس این طرح، ائتلاف تحت امر سعودی اجازه بازگشایی محدود فرودگاه صنعا برای تعداد مشخصی از مقاصد مستقیم منطقه‌ای و بین المللی را خواهد داد.

ارتش یمن میدان هوایی أبها را هدف قرار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
ارتش یمن میدان هوایی أبها را هدف قرار داد

وزیر امور خارجه عربستان گفت که ریاض امیدوار است حوثی ها به این طرح برای"حفظ جان مردم یمن و حل و فصل بحران انسانی" پاسخ مثبت بدهند. وی با بیان اینکه این طرح شامل شروع مجدد گفتگوهای سیاسی برای خاتمه دادن به بحران یمن است، گفت که انتظار دارد ایالات متحده از این طرح حمایت کند و برای موفقیت آن با ریاض همکار کند.
گفتنی است که از ماه آگست سال 2014 ، در یمن، تقابل نیروهای دولتی و حوثی ها که قدرت را در این کشور در کنترل خود گرفته‌اند، ادامه دارد.
ازماه مارچ 2015 که نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نخستین بار مواضع حوثیان را در شمال یمن بمباران کردند، گمان می‌بردند که جنگ در این کشور کوچک همسایه چند هفته‌ای بیشتر طول نخواهد کشید.
پنج سال پس از آغاز آن جنگ داخلی، یمن امروز به ویرانه‌ای تبدیل شده و 80 درصد جمعیت 30 میلیون نفری آن بدون کمک‌های انسان‌دوستانه از خارج قادر به ادامه زندگی نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала