انگلیس سریع‌ترین موشک مافوق صوت را برای مقابله با روسیه می‌سازد

© Flickr / Defence Images British Troops Remembering the Fallen in Afghanistan
 British Troops Remembering the Fallen in Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
دولت انگلیس در چارچوب طرح بازنگری سیاست های امنیتی و دفاعی این کشور علاوه بر توسعه کلاهک‌های هسته‌ای، برای ساخت پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین موشک مافوق صوت قدم برداشته است.

 به گزارش اسپوتنیک، رسانه های  انگلیس خبر داده اند  که دولت بوریس جانسون  6.6 میلیارد پوند بودجه را  برای توسعه موشک‌های مافوق صوت و ساخت جنگ‌افزارهای لیزری اختصاص داده است.

همچنین گفته می‌شود که دولت شاهی انگلیس قصد دارد نیرو هتای ویژه را جهت مقابله با "نفوذ روسیه" ایجاد کند.

خبر تشکیل نیروی جدید قبل از یک گزارش تعیین و تنظیم سیاست‌ها  به دولت (command paper) منتشر شد که قرار است روز دوشنبه ارائه شود. گفته می‌شود که آن گزارش شامل جزئیات بازسازی ارتش پس از بازنگری تلفیقی در سیاست‌های دفاعی، امنیتی و روابط بین‌الملل خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس این پروژه را با ریسک بالا ارزیابی کرده است.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
انگلیس نیروی ویژه "ضد روسیه" ایجاد می ‌کند

دیلی تلگراف گزارش داد این تحول در حالی صورت می گیرد که روسیه از موشک‌های کروز پیشرفته‌ای برخوردار است که می‌تواند با سرعت 8 ماخ پرواز ‌کند و از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با 20 برابر سرعت صوت برخوردار است.

وزارت دفاع انگلیس همچنین تمایل دارد تا علاوه بر توسعه موشک‌های جدید، نحوه دفاع دربرابر فناوری‌های جدید دفاعی را بهتر شناسایی کند.

دولت انگلیس هفته گذشته از انتشار سند بازبینی جامع سیاست خارجی و دفاعی کشورش پرده برداشت؛ سندی که نشان می دهد لندن درحال آماده شدن برای تغییرات بزرگ در نظم جهانی است.

نخست وزیر انگلیس با ایراد سخنانی درباره این سند گفت که دیپلماسی همواره انتخاب اول برای پیشبرد اهداف جهانی انگلیس خواهد بود اما همزمان از افزایش بودجه و حضور نظامی انگلیس در جهان و نوسازی بازدارندگی اتمی این کشور سخن گفت. وی همچنین از ایجاد نیروی جدیدی در نیروهای نظامی این کشور موسوم به «نیروی ملی سایبری» خبر داد.

تا پیش از این گفته می شد که  انگلیس در برابر حملات سایبری فقط رویکرد دفاعی دارد، اما پس از سخنان بوریس جانسون آشکار شد که این کشور می خواهد سیاست نظامی دفاعی در زمینه سایبری پیش گرفته و اهداف کشورها و گروه های متخاصم را مورد حمله سایبری قرار دهد.

وی از اختصاص 24 میلیارد پوند بودجه دفاعی پرده برداشت و سرعت در پیاده کردن نیروها و پیشرفتهای فناوری را کلید موفقیت نیروهای نظامی توصیف کرد و آزادی دریاها را از اهداف نظامی این کشور برشمرد.

بوریس جانسون هدف از افزایش بودجه نظامی را افزایش نفوذ جهانی این کشور، ایجاد شغل و حفظ وحدت و یکپارچگی کشور خواند و نوآوری را کلید موفقیت کشورش توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала