انگلیس نیروی ویژه "ضد روسیه" ایجاد می ‌کند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
انگلیس جهت مقابله با نفوذ روسیه یک واحد نیروهای ویژه "ضد روسیه" ایجاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی The Telegraph در مقاله‌ی نوشت: ارتش بریتانیا در حال ایجاد یک گروه عملیات ویژه برای مأموریت‌های برون‌مرزی است. هدف از این اقدام، حضور نظامی گسترده‌تر «بریتانیای جهانی‌نگر» به همراه متحدان جدید و سنتی در خارج از اروپا است.

برای فعالیت های این گروه جدید عملیات های ویژه که متشکل از 4 کندک نیروی هوایی است حدود 120 میلیون پوند اختصاص داده شده. وظیفه این نیرو ها "سرکوب مداخلات روسیه در سراسر جهان به عنوان بخشی از تغییر جدی اولویت های دفاعی" است.

انگلیس 110 میلیارد دالر را خرج نوسازی ارتش می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
انگلیس 110 میلیارد دالر را خرج نوسازی ارتش می‌کند

مارک کارلتون اسمیت، رئیس ستاد مشترک ارتش  انگلیس، با تأیید ایجاد این گروه ویژه گفت این نیرو ها در نبرد با "بازیگران متخاصم دولت" نقش خواهد داشت. احتمالاً گروه جدید با سرویس اطلاعات مخفی MI6 برای انجام عملیات مخفی نظارت بر روی واحدهای نظامی روسیه همکاری خواهد کرد.

گفتنی است،  انگلیس در تاریخ 16 مارچ جاری، روسیه را یکی از تهدیدات اصلی و حاد عنوان کرد. در بررسی سیاست های امنیتی ، دفاعی و خارجی انگلستان آمده است که لندن "در برابر هرگونه تهدید از جانب روسیه" از خود دفاع خواهد کرد. علاوه بر این ، این کشور افزایش بودجه دفاعی  و ارسال نیروهای مسلح خود را به خارج از کشور را نیز در برنامه های خود قرار داده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از یک بودجه نظامی خبر داد که بیشترین سرمایه‌گذاری آن کشور در صنایع دفاعی از پایان جنگ سرد به این سو خواهد بود. 

نخست وزیر انگلیس گفت: «من این تصمیم را میانه بحران کرونا گرفته‌ام، چرا که پاسداری از مرزهای کشور اولویت اول دولت است.» 

وی افزود، وضعیت بین‌الملل هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری پس از پایان جنگ سرد خطرناک و رقابتی است. ما باید با وفاداری به تاریخ  خود، خود را برای ایستادن در کنار هم‌پیمانان آماده کنیم. برای دستیابی به این مهم باید توانایی‌های نظامی خود را در همه زمینه‌ها ارتقا دهیم. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала