رئیس پنتاگون در سفر به کابل: تصمیم خروج نیروهای از اختیارات بایدن است

© AFP 2023 / Jewel Samadرئیس پنتاگون
رئیس پنتاگون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در سفرش به افغانستان با تأکید بر اینکه تصمیم خروج نیرو های آمریکایی توسط جو بایدن گرفته می‌شود، از ذکر زمان خروج نیروها از افغانستان خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قبل از برگشت از کابل به کشور خود از تبصره دربارۀ خروج سربازان امریکایی از افغانستان خودداری کرده، گفت: "این تصمیم به رئیس جمهور جو بایدن تعلق می‌گیرد."

وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به اینكه تصمیم گیری در مورد خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان از اختیارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده است در صحبت با خبرنگاران، زمان خروج نیرو ها از افغانستان را مشخص نکرد.

 وی در پاسخ به سوال در مورد زمان خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان به خبرنگاران گفت،: «این تصمیم به رئیس جمهور تعلق می‌گیرد، و هرزمانی که رئیس من "جوبایدن" لازم دید در مورد تاریخ پایان یا تعیین یک تاریخ خاص برای خروج نیرو ها اعلام خواهد کرد. این تصمیم از صلاحیت های  کاری رئیس جمهور که من حق ندارم در آن مداخله کنم.»

وزیر دفاع امریکا در یک سفر اعلام‌نشده به کابل آمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
وزیر دفاع امریکا در یک سفر اعلام‌نشده به کابل آمد

لوید آستن، وزیر دفاع جدید ایالات متحده ، روز یکشنبه (اول حمل) در سفری از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد و با محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور دیدار کرد.

سفر آستین به کابل در حالی انجام می‌شود که آمریکا در حال حاضر طرح دولت انتقالی صلح را روی دست دارد.

هم‌زمان با این، ماه می به عنوان ضرب‌الاجل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حال نزدیک شدن است و قرار است اداره بایدن به‌زودی در مورد خروج یا تمدید مهلت خروج نیروهایش تصمیم بگیرد.

طالبان پیش‌تر هشدار داده‌اند که در صورت ماندن نیروهای خارجی پس از پایان موعد خروج، جنگ‌جویان این گروه نیروهای خارجی را هدف قرار می‌دهند و خشونت‌ها را به‌شکل بی‌پیشینه‌ای افزایش خواهند داد.

در روزهای اخیر، گزارشاتی منتشر شد که گویا جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در حال ارزیابی تمدید شش ماهه نیروهای این کشور در افغانستان تا ماه نوامبر سال جاری است.

آقای بایدن گفته که خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان در ضرب الاجل تعیین‌شده، در اول مه سال جاری "خیلی سخت" خواهد بود.

سفر وزیر دفاع آمریکا در آستانه نشست سرنوشت ساز استانبول میان مقام‌های ارشد دولت و طالبان صورت می‌گیرد که گفته شده در آن نقشه راه صلح و ساختار سیاسی آینده افغانستان ترسیم می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала