لاوروف: دوری از دالر یگانه راه کاهش خطر تحریم هاست

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: دوری از دالر یگانه راه کاهش خطر تحریم هاست
لاوروف: دوری از دالر یگانه راه کاهش خطر تحریم هاست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن کشورها از نظام‌ مالی تحت کنترل غرب، عدم استفاده از دالر را یکی راه‌های کاهش خطر تحریم‌های آمریکا دانست و افزود: برای کاهش خطرات تحریم‌ ها ما نیاز به تقویت استقلال تکنولوژیکی داریم.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید با تغییر به واحدهای پول جایگزین و فاصله گرفتن از به‌کارگیری دالر، می‌توان از خطر تحریم‌های آمریکا کاست.

لاوروف در مصاحبه با یک رسانه چین گفت: «باید خطرات تحریم‌ها را از طریق تقویت استقلال تکنولوژیکی خود، به وسیله استفاده از واحدهای پول ملی به جای دلار، کاهش دهیم. باید از استفاده کردن از نظام‌های پرداخت بین‌المللی که تحت کنترل غرب است،‌ فاصله بگیریم».

  وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا قصد دارد توسعه تکنولوژیکی روسیه و چین را محدود کند، تاکید کرد که لازم است مسکو و پکن، استقلال خود را از تکنولوژی های غربی تقویت کنند.

لاوروف: دالر ابزار فشار امریکا شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2018
لاوروف: دالر ابزار فشار امریکا شده است

او افزود: برای کاهش خطرات تحریم‌های آمریکا ما نیاز به تقویت استقلال تکنولوژیکی داریم.

وزیر خارجه روسیه در این باره توضیح داد: «آنها دستورکار ایدئولوژیک خود با هدف حفظ تسلط را از طریق ممانعت کردن از پیشرفت دیگر کشورها، پیش می‌برند. این سیاست در مقابل روند عینی و در طرف اشتباه تاریخ قرار دارد».

  گفتنی است پیشتر روسیه  اعلام کرده بود که سهم دالر آمریکا و یورو در تبادلات ارزی خود را کاهش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала