هشدار سازمان ملل: جهان با بزرگترین بحران غذایی مواجه است

© AFP 2023 / Stringer گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند
گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ‌(فائو) از احتمال بحران جهانی غذا هشدار می دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ‌(فائو) در گزارش اخیر خود از کمبود غذا و  احتمال بحران جهانی در رابطه به کمبود مواد غذایی هشدار داده است.

این سازمان توجه خود را به آمار سالانه بلایای طبیعی متمرکز نموده که در مقایسه با 30-50 سال اخیر به مراتب افزایش را نشان می‎هد. صحبت بر سر آتش سوزی ها، حوادث شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی، آفات و سایر بلایا مطرح شده است، که حدود 63 در صد خسارات بخش کشاورزی را متضرر نموده است.

 دبیرکل سازمان ملل متحد: بیماری همه گیر منجر به نقض حقوق بشر شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
دبیرکل سازمان ملل متحد: جهان در فقر شدید فرو می رود

 کارشناسان سازمان جهانی غذا و کشاورزی ملل خاطر نشان كردند كه همه گیرى ویروس كرونا خطرات سیستماتیک را كه در حال حاضر برای سیستم جهانی غذا ویرانگر است تشدید كرده است.

اما به گفته گئورگی استاپکوویچ ، مدیر مرکز مطالعات تجارت در مدرسه عالی اقتصاد، سازمان ملل متحد دائماً چنین اظهاراتی را بیان می کند. وی توضیح داد: "بدین‌گونه، آنها از کشورهای پیشرفته برای فقیرترین کشورها پول بدست می آورند."

اظهارات مشابهی قبلاً  نیز از سوی کارشناسان سازمان جهانی غذا و کشاورزی ملل متحد ابراز شد. آنها هشدار دادند که به دلیل بحران ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، افرادی که در کشورهای فقیر زندگی می کنند در معرض کمبود غذا قرار دارند.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، فائو اواخر سال گذشته (2020)  اعلام کرد که قیمت غذا در جهان پس از ماه رشد متوالی در سال پاندمی به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر رسید.

شاخص بین‌المللی قیمت غذای سازمان ملل متحد که تغییرات قیمت سبد کالاهای غذایی را دنبال می‌کند در ماه دسامبرسال گذشته بیش از دو درصد جهش کرد و به107.5 واحد رسید.

 با این حال نتایج سال گذشته هنوز فاصله زیادی با بحران اقتصادی ده سال گذشته دارند. در بحران اقتصادی بزرگ سال 2008 شاخص قیمت غذا به بالاترین سطح خود در تاریخ رسید و 132 واحد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала