تهدید اتحادیه اروپا به انگلیس: صادرات واکسن آسترازنکا را متوقف می کنیم

© REUTERS / CARLOS OSORIOتهدید اتحادیه اروپا به انگلیس: صادرات واکسن آسترازنکا را متوقف می کنیم
تهدید اتحادیه اروپا به انگلیس: صادرات واکسن آسترازنکا را متوقف می کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
کمیسیون اتحادیه اروپا شرکت تولید واکسن آسترازنکا را تهدید کرد که اگر کشورهای اروپایی دوزهای واکسن کرونای خود را دریافت نکنند، این اتحادیه صدور واکسن آسترازنکا به بیرون از اروپا را مسدود خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا د تهدید کرد که به‌منظور تامین دوز کافی واکسن کرونا برای جمعیت کشورهای عضو این اتحادیه ممکن است صادرات این واکسن به بریتانیا را ممنوع کند.

اتحادیه اروپا درخواستهای صادرات واکسن کرونا ساخت شرکت دارویی آسترازنکا به انگلیس را با دقت بررسی خواهد کرد و تا زمانی که تولید کننده به تعهدات خود در زمینه تهیه دارو به کشورهای عضو اتحادیه اروپا عمل نکند ، این درخواست ها را رد خواهد کرد.

کشورهای اروپایی با «موج» تازه‌ای از شیوع ویروس COVID-19.روبه‌رو هستند که می‌تواند طرح‌های این اتحادیه برای لغو محدودیت‌های مسافرتی در تابستان پیش رو را به خطر بياندازد.

Шприц и ампула на фоне логотипа AstraZeneca - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
مرگ زن اسپانیایی پس از تزریق واکسن آسترازنکا

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، اخیرا در یک نشست خبری با اشاره به وخامت اوضاع در این اتحادیه گفت: «ما با بحران قرن روبه‌رو هستیم».

پیش از این ، اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا ، در مصاحبه با گروه رسانه ای Funke ، از احتمال اعمال ممنوعیت صادرات واکسن آسترازنکا از اتحادیه اروپا ، که تنها بخشی از مقدار توافق شده واکسن به کشور های عضو  را تأمین می کرد، خبر داد.

رئیس اتحادیه اروپا تأکید کرد که در سه ماهه اول ، شرکت تولید کننده واکسن  تنها 30 درصد از مقدار توافق شده واکسن COVID-19 را به کشورهای اتحادیه اروپا عرضه کرده است.

او افزود: «می‌دانیم که موج سوم شیوع در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه در راه است و می‌دانیم که روند واکسیناسیون را باید تسریع کنیم».

شرکت داروسازی آسترازنکا که دفتر مرکزی آن در شهر لندن در بریتانیا مستقر می‌باشد، قرار است 70 میلیون دوز واکسن ضد ویروس کرونا را در سه ماه دوم سال جاری (2021) به اتحادیه اروپا تحویل دهد. این مقدار بسیار کمتر از 180 میلیون دوزی است که اتحادیه اروپا و شرکت آسترازنکا بر سر آن با امضای یک قرارداد به توافق رسیده بودند.  

به گفته خانم فون درلاین، حدود ده میلیون دوز از این واکسن از کارخانه‌های مستقر در اتحادیه اروپا به بریتانیا انتقال یافته و با وجود این، اتحادیه اروپا همچنان در انتظار دریافت واکسن‌هایی است که از آسترازنکا خریداری کرده است.

رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد در صورت تداوم این وضعیت، «میزان صادرات به کشورهای تولیدکننده واکسن بر اساس نحوه همکاری آن‌ها» ارزیابی خواهد شد.

 تهدیدات اتحادیه اروپا در حالی انجام می گیرد که بدبینی مردم اروپا نسبت به واکسن آسترازنکا و عوارض جانبی آن اخیرا افزایش یافته است. تا جایی که چند روز پیش بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا به روند واکسیناسیون همگانی را در کشور های شان متوقف کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала