حکمتیار از هدف "مهم و اصلی" نشست مسکو نام برد

© Sputnik / K. Akifiگلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان پس از ختم نشست مسکو برای صلح افغانستان که با اشتراک نمایندگان روسیه، امریکا، چین، پاکستان، قطر و همچنان هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر، برگزار شده بود، با اسپوتنیک افغانستان مصاحبه اختصاصی انجام داده، پیرامون نتایج نشست و پروسه صلح در افغانستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان و اشتراک کننده نشست "ترویکای توسعه‌یافته" برای صلح افغانستان در مسکو، پس از ختم نشست درمورد هدف اصلی این نشست صحبت کرد.

وی گفت: "من احساس کردم که این جلسه یک هدف بسیار مهم داشت، کاملا روشن، اینکه چند کشور ذیدخل در قضیه افغانستان قبلا به توافق رسیده اند که به همه اعلام کنند که اعاده امارت اسلامی طالبان برای شان قابل قبول نیست، گویا اینها همه توافق کرده اند به همین نقطه و خواستند اینرا در چنین جلسه اعلام کنند، هدف اصلی جلسه مسکو همین بود و نقطه اساسی هم همین بود. اینها در اعلامیه مشترک خود، خلاف تصور و انتظار، ما منتظر بودیم که چنین چیزی شود".

رهبر حزب اسلامی همچنان یادآور شد که این نشست یک فرصت خوبی برای مذاکراتی بین الافغانی بود اما هیچ طرف به موضوعات اصلی نپرداختند و این فرصت ضایع شد.

وی افزود: "هیچ یکی هم به اصل موضوع نپرداختند، ما رفتیم به اصل موضوع که تاکید ما هم بر این بود که هر دو طرف باید نظریات خود را با الفاظ واضح بگویند، چطور میتوان کشور را از این بحران بیرون کشید. شرایط شان چه است؟ خواسته های شان چه است که اگر پذیرفته شوند، اینها از جنگ دست میکشند؟ ولی متاسفانه هیچ یکی به این نپرداخت. به هر صورت احساس میکنم که هدف اصلی جلسه مسکو فقط این بود که چند کشور موضع مشترک شان را در رابطه به امارت اسلامی اعلام کنند. که این کار دیروز صورت گرفت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала