Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ قهرمانان افغانستان؛ فردا ساعت 4 عصر سوت آغاز یک حماسه دیگر زده می‌شود

© @suputnik: Masror tabeshلیگ قهرمانان افغانستان
لیگ قهرمانان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
دور سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان از فردا آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان امروز در نشست خبری از آغاز دور سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان خبر دادند.

قرعه کشی سه مرحله ابتدایی لیگ قهرمانان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
قرعه کشی سه مرحله ابتدایی لیگ قهرمانان افغانستان + عکس

قرار است فردا از ساعت 4 عصر روند نخست رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان با دیدار تیم های جبل السراج پروان و کلوب اتلان خوست آغاز گردد.
فدراسیون فوتبال افغانستان از آمادگی هایش برای آغاز لیگ بی سابقه و معیاری افغانستان در این نشست خبری صحبت کرد و اعلام کرد قهرمان این مسابقات در صورتی که بتواند میعاری لازم باشگاه حرفه ای را به دست بیاورد، به عنوان نخستین نماینده افغانستان در سطح باشگاهی راهی رقابت های AFC کاپ خواهد شد.

لیگ قهرمانان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
ورزش
لیگ قهرمانان افغانستان به زودی آغاز میشود

فضل محمد شهاب، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز این رقابت‌ها برای معیاری سازی فوتبال افغانستان حیاتی می‌داند و می‌گوید هدف آنان از برگزاری این رقابت‌ها حضور نمایندۀ افغانستان در رقابت‌های بیرون مرزی به خصوص در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا است.

سکترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان در پاسخ به پرسش خبرنگار «اسپوتنیک افغانستان» مبنی بر اینکه چرا این رقابت به این بزرگی نشر تلویزیونی ندارد، اظهار داشت:«ما تلاش کردیم که رسانه‌های افغانستان را برای پوشش این رقابت‌ها تشویق کنیم؛ اما برخی رسانه‌ها عدم امکانات تخنیکی را دلیلی بر این گفتند.»
شهاب در ادامه در این خصوص گفت:«در سال 2019 فدراسیون فوتبال پیشنهاد ایجاد شبکۀ تلویزیونی برای برای یوفا داد؛ اما متاسفانه به دلیل بحران کرونا ما نتوانستیم به هدف برسیم. ما تلاش دارم این رقابت‌ها نشر تلویزیونی داشته باشد، اما اگر ممکن نبود، از طریق صفحۀ فیسبوک فدارسیون فوتبال نشر خواهد شد.»

محمد طاهر روفی مسوول فنی فدراسیون فوتبال افغانستان در خصوص برگزاری این رقابت‌ها گفت:«کلپ‌های که در لیگ قهرمانان افغانستان معیارهای یو اف سی را تکمیل نکنند. متاسفانه نمی‌توانند به رقابت‌ها راه یابند

مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند که لیگ قهرمانان فوتبال این بار تحت نظر کنفدراسیون جهانی برگزار می‌شود. آنان می‌گویند هرگاه تیم فوتبال کشور معیارهای فدراسیون جهانی را تکمیل کند اجازه شرکت در کپ آسیا را دریافت می‌کند.

در روند نخست این رقابت ها که به میزبانی کابل برگزار خواهد شد، تیم های استقلال کابل، جبل السراج پروان، کلوب اتلان خوست و جوانان لغمان حضور دارند. روند دوم این مسابقات از تاریخ 10 حمل با شرکت تیم های زون شمال و شمال شرق کشور به میزبانی ولایت بلخ آغاز خواهد شد.

این بازی‌ها با حضور دوازده تیم به شکل لیگ در شش زون (طی 66 بازی) برگزار می‌شود که شش بازی دور نخست مرحله اول در کابل انجام می‌شود و دیدار افتتاحیه‌ی آن فردا میان دو تیم کلوپ خوست و جبل‌السراج پروان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала