هند: از روند صلح و دستاوردهای مردم افغانستان حمایت می‌کنیم

© @https://www.mfa.gov.af هند: از روند صلح و دستاوردهای مردم افغانستان حمایت می‌کنیم
 هند: از روند صلح و دستاوردهای مردم افغانستان حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه کشور در سفر سه‌ روزه‌اش به هند با وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد. هر دو جانب روی روند صلح و همکاری‌های مشترک میان دو کشور بحث و مشورت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی وزارت امور خارجه، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور که در چهارچوب یک سفر رسمی عازم هند گردیده است، شام دوشنبه با همتای هندی خویش، آقای س. جی‌‌شنکر دیدار نموده و پیرامون گسترش روابط دوجانبه، تقویت اجماع منطقه‌‌یی و بین‌المللی در خصوص مذاکرات صلح افغانستان، همکاریهای اقتصادی و اتصال منطقه‌یی بحث و گفتگو کرد.

 سفر یک هیأت بلند رتبه به ریاست ‌حنیف اتمر به هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
سفر یک هیأت بلند رتبه به ریاست ‌حنیف اتمر به هند

وزیر امور خارجه هند در توییتی در مورد دیدارش با حنیف اتمر نگاشت: گفت‌وگوی مفصل در مورد روند صلح داشتیم. همچنین در مورد همکاری‌های دوجانبه و توسعه مشارکت تبادل نظر کردیم.

اتمر نیز با تأیید گفته‌های همتای هندی خود، از مهمان‌نوازی گرم وی سپاس‌گزاری نموده و گفت «مکالمه ثمربخشی» داشته است.

وزارت امور خارجه کشور در خبرنامه‌ای گفت که در پیوند به روند صلح، دو طرف نشست صلح ترویکا در مسکو را به‌بررسی گرفتند و اعلامیهٔ پایانی این نشست را برای تقویت و پیشرفت روند صلح مثبت ارزیابی نمودند. هند آمادگی‌اش را برای شرکت در کنفرانس‌های منطقه‌یی در مورد صلح و توسعهٔ افغانستان ازجمله نشست پروسهٔ استانبول – قلب آسیا در تاجیکستان و نشست صلح ترکیه اعلام داشته، تأکید کرد که هند از روند صلح و دستاوردهای دو دههٔ مردم افغانستان، پشتیبانی می‌کند.

اتمر قرار است با شماری دیگر از مقامات هندی، از جمله اجیت دوول مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала