واکنش ها به ادامه رویارویی میان حکومت و فرمانده علی‌پور

© Sputnikواکنش ها به ادامه رویارویی میان حکومت و فرمانده علی‌پور
واکنش ها به ادامه رویارویی میان حکومت و فرمانده علی‌پور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع از به دست آمدن مقداری از مهمات و تجهیزات نظامی در یک عملیات نیروهای ارتش در بهسود نیز خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای نظامی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک حضور دارند و تلاش‌ها برای گرفتاری علی‌پور و افرادش که یک چرخ‌بال ارتش را سرنگون ساخته‌اند، ادامه دارند. 

 وزارت دفاع ملی همچنان  اعلام کرده است که در پی عملیات گسترده نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک یک دیپوی بزرگ مهمات و مواد انفجاری، یک قرارگاه و چندین پوسته اخاذی که جهت آزار و اذیت مردم ملکی در محل ایجاد شده بود، کشف و تخریب گردید.

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که همچنان در این عملیات، یک موتر، 6 مخابره آیکم، 6 فیرمرمی بیم یک بدست آمده است.

  • حاجی بشیر یک تن از کاربران توییتر در واکنش به این رویداد نوشته: زنده باد نیروهای امنیتی افغانستان.  علی پور مسئول این همه است، سوال اینکه این همه مهمات را کی کمک کرده است؟
  • طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در حساب کاربری توییترش نگاشته است:  این مهمات را کدام منبع و کشور به دسترس علی‌پور قرار داده؟ کسانی‌که اعمال او را توجیه می‌کنند به جنایاتش شریک اند. حمایت از یک جانی و یاغی انسانی نیست. از طالب ‌و داعش انتظاری جز کشتار نیست و هر روز در میدان‌های نبرد سرکوب می‌شوند. همان‌های که به حرمت پروسه صلح آزاد شدند.

در همین حال جنبش مقاوت برای عدالت نیز با نشر اطلاعیه‌ای در پیوند به این رویداد واکنش نشان داده و این تصاویر را ساختگی خوانده است.

 در اطلاعیه جنبش مقاومت آمده است: «نشر تصاویر ساختگی از مهمات و تجهیزات نظامی که گویا از سوی نیروهای دفاعی در مقر جنبش مقاومت کشف شده است ساختگی است و هیچ ربطی به جنبش مقاومت ندارد.»

در اطلاعیه آمده است هیچ‌گونه تسلیحات و مهمات نظامی مردم ما از سوی نیروهای دفاعی کشف و ضبط نشده است و تمام تصاویر و عکس‌ها ساخت دستگاه تبلیغاتی و پروپاگندسازی علیه ما است.

  • علی رضا خاوری نوشته دروغ و نشر اکاذیب خبرنامه وزارت دفاع اشکار شد. عکسهای نیروهای ویژه عراق به جای کشف انبار مهمات علیپور توسط نیروهای حکومتی در بهسود منتشر شده است.

علی‌پور مشهور به فرمانده شمشیر که اکنون در ولسوالی بهسود میدان وردک فرماندۀ محلی است، پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته‌است که از فرماندهان حزب وحدت به رهبری عبدالعلی مزاری بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала