کشف ارتباط میان سکته قلبی و گروه خونی

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر کشف ارتباط میان سکته قلبی و گروه خونی
کشف ارتباط میان سکته قلبی و گروه خونی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
محققان در پی یک مطالعه به رابطه میان گروه خونی و ریسک حمله های قلبی پی برده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که گروه خونی افراد به احتمال رخ دادن حمله های قلبی ارتباط دارد و اگر گروه خونی غیر از O باشد این احتمال  بیشتراست.

نتایج این تحقیق در مجله علمی  American Heart Association منتشر شده است.

محققان نتیجه گرفتند که افراد با گروه خونی 2 و 3 (A،B و AB ) بیشتردر معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

صاحبان کدام گروه خونی بیشتر کرونا می‌گیرند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2020
صاحبان کدام گروه خونی بیشتر کرونا می‌گیرند؟

در این مطالعه بیش از 400 هزار نفر شرکت کردند. در نتیجه، مشخص شد که افراد دارای گروه خونی دوم و سوم - A، B  و AB هشت درصد بیشتر از افراد با گروه اول - گروه های خونی O  خطر حمله قلبی دارند. بعلاوه، این گروهها 51 درصد بیشتر در معرض ترومبوز وریدی و 47 درصد بیشتر در معرض آمبولی ریوی قرار دارند. با این وجود ، افراد با گروه خونی اول بیشتر در معرض فشار خون قرار دارند.

بر اساس گزارش Times of India که در سال 2017 منتشر شد محققان به رابطه ای جدید در خون انسان پی برده‌اند که این رابطه در واقع میان گروه خونی و ریسک حمله های قلبی است. محققان به این موضوع دست پیدا کرده اند که اگر گروه خونی افراد گروهی به جز O باشد احتمال سکته و حمله های قلبی در بدن آنها بیشتر است.

تحقیقات بسیار وسیعی که در این زمینه انجام شد، نشان داد که بیش از 13 میلیون از افرادی که گروه های خونی به جز O+ و O- دارند 9 درصد احتمال سکته های قلبی در این افراد بیشتر است. در واقع دیده شده است که خون در رگ های این افراد بسیار راحت تر لخته می شود و هنوز هم دلیل قانع کننده ای برای این اتفاق پیدا نشده است.

در آخرین تحقیقاتی که  در رابطه با این موضوع در سال های گذشته انجام شد محققان به این نکته نیز اشاره داشته اند که تنها گروه خونی باعث افزایش ریسک سکته های قلبی نیست بلکه عوامل بسیار مؤثر دیگر در این زمینه مطرح هستند ولی این عامل به صورت ژنتیکی تأثیر واضحی بر روی این موضوع دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала