گنجشک های چرنوبیل شروع به مردن کردند

© Photo / Pixabay / Alexas_Fotos گنجشک ها در چرنوبیل شروع به مردن کردند
 گنجشک ها در چرنوبیل شروع به مردن کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
برخی گزارش ها می‌رساند که گنجشک ها در نزدیکی چرنوبیل، جایی که سالها پیش حادثه انفجار نیروگاه هسته‌ای رخ داده بود، و همچنان در در سراسر اوکراین شروع به مردن نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، پارک بیوسفری زیست محیطی – رادیواکتیوی چرنوبیل در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد که گنجشک ها در  چرنوبیل و در تمام مناطق اوکراین با خطر نابودی مواجه شده اند.

اسپ وحشی در منطقه ممنوعه نیرو گاه هسته‌ای چرنوبیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2019
حیوانات وحشی که فقط در چرنوبیل یافت می شوند

این نتایج بر اساس شمارش پرندگان که سال گذشته توسط دانشمندان این ذخیره گاه انجام شد گرفته شده است. نتایج نشان داد که گنجشک در فهرست بیشترین پرندگان  قرار نگرفت  این نتایج هم در خصوص گنجشک های خانگی و هم گنجشک های صحرایی صدق می کند.

البته خاطرنشان می شود که گنجشک ها هنوز با خطر نابودی کامل مواجه نیستند اما به دلیل فعالیتهای مخرب انسانی احتمال دارد در گروه خطر قرار بگیرند.

 پیش از این در پارک بیوسفری زیست محیطی – رادیواکتیوی چرنوبیل یک پروانه نادر به اندازه یک پرنده  به نام  (Catocala fraxini) -  پرورش داده شد. این یکی از بزرگترین پروانه ها در اوکراین و اروپا است که  طول بال های آن می تواند به 45 میلی متر برسد و طول بال پروانه هنگام پرواز 110 میلی متر است. این پروانه ثبت کتاب سرخ اوکراین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала