آیا علیپور بزرگترین مساله امنیتی دولت افغانستان است

علی‌پور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
لشکرکشی دولت افغانستان برای سرکوب یک فرمانده نیروهای مسلح مردمی در یکی از امن‌ترین مناطق افغانستان این پرسش را مطرح می‌کند که آیا علیپور، بزرگترین مساله امنیتی افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، در حالیکه حملات هوایی ارتش علیه مواضع نیروهای خیزش مردمی به رهبری عبدالغنی علیپور، از چند روز پیش در ولسوالی بهسود آغاز شده بود، اما موضع‌گیری‌های شدید مقامات عالیرتبه دولتی علیه علیپور زمانی شدت پیدا کرد که یک  بالگرد ارتش با 9 سرنشین آن در نتیجه شلیک نیروهای علیپور سرنگون شد و علیپور نیز مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وزارت دفاع: ۱۲ جنگجوی علیپور کشته شدند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
وزارت دفاع: ۱۲ جنگجوی علیپور کشته شدند 

آوا با اشاره به سقوط بالگرد در منطقه نوشت که دولت باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد که بالگرد ارتش در یک منطقه امن و غیرنظامی چه می‌کرد و چرا پیش از آن مواضع نیروهای علیپور بمباران شده بود؟ چرا فرمانده پلیس وردک که در روز روشن چندین تظاهرات‌کننده را کشته و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کرد، بدون محاکمه و مجازات، پس از ترفیع به فرماندهی پلیس لغمان منصوب شد؟ چرا وزیر کشور به دلیل اذعان به حقیقت درباره رویداد بهسود و برکناری و پیگرد فرمانده جنایتکار پولیس وردک برکنار گردید؟

آوا ادامه داد: این حجم از واکنش در سطح مقام های تراز اول سیاسی و نظامی کشور نشان می‌دهد که علیپور خطرناک‌تر از مخالفان مسلح دولت افغانستان است و اگر بزودی کشته یا دستگیر نشود، همانطور که بالگرد را ساقط کرد، دولت اشرف غنی را هم ساقط می‌کند! اما اینگونه نیست، علیپور نه می‌خواهد و نه می‌تواند دولت را ساقط کند، او مساله اول امنیت افغانستان نیست. امنیت نظام با کشتن علیپور، تضمین و تأمین نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала