Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چرا لغو فیرپلی مالی خرید هالند و امباپه را برای رئال سخت می‌کند؟

© REUTERS / FABIAN BIMMERارلینگ هالند Soccer Football - Bundesliga - Werder Bremen v Borussia Dortmund - Weser-Stadion, Bremen, Germany - February 22, 2020 Borussia Dortmund's Erling Braut Haaland celebrates scoring their second goal
ارلینگ هالند  Soccer Football - Bundesliga - Werder Bremen v Borussia Dortmund - Weser-Stadion, Bremen, Germany - February 22, 2020  Borussia Dortmund's Erling Braut Haaland celebrates scoring their second goal - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
اتحادیه‌‌ی فوتبال اروپا یوفا تصمیم گرفته است که به علت بحران کرونا، فیرپلی مالی را از باشگاه‌های فوتبال این قاره لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، این قانون توسط پلاتینی و اینفانتینو برای این ایجاد شد تا باشگاه های که مالکان ثروتمند دارند، دست به هزینه های نجومی نزنند و هزینه ها و درآمدهایشان متعادل باشد. اما بحران کرونا باعث شده تا اکثر باشگاه ها از نظر مالی ضرر کنند و به همین خاطر در دوره کرونا فیرپلی مالی مفهومی ندارد.

لغو فیرپلی بیش از همه به سود باشگاه هایی نظیر منچسترسیتی و پاریسن ژرمن است که مالکان قدرتمندی دارند و می توانند بی محابا به لطف ثروت خانوادگی مالکان عرب خود هزینه کنند و از سویی باشگاه هایی نظیر رئال مادرید که چنین پشتوانه ای را ندارند متضرر می شوند.

​بدین ترتیب به طور مثال سیتی می تواند به لطف ثروت مالکان اماراتی خود هر هزینه ای که می خواهد را برای خرید هالند که مورد نظرشان است انجام بدهد.

جلسه یوفا پنجشنبه برگزار خواهد شد و لغو قانون فیرپلی مالی یکی از محورهای اصلی جلسه خواهد بود. باید دید که یوفا چه جایگزینی برای این قانون خواهد داشت و آیا آزادی عمل به شرکت هایی که مالکانشان شیخ های عربی هستند، می دهد یا نه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала