ایلان ماسک اجازه خرید تسلا را با بیت کوین داد

© REUTERS / Hannibal Hanschkeایلان ماسک اجازه خرید تسلا را با بیت کوین داد
ایلان ماسک اجازه خرید تسلا را با بیت کوین داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که اکنون امکان خرید وسایل نقلیه‌ی این شرکت با ارز دیجیتال بیت‌کوین وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Welt ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ماه گذشته اعلام کرد که 1،5 میلیارد دالر بیت‌کوین (Bitcoin) خریده است و به‌زودی پذیرش محبوب‌ترین رمزارز جهان را به عنوان روش پرداخت آغاز می‌کند.

گفته‌ های ایلان ماسک در این زمینه، مثل همیشه کوتاه بود. او در توییتی نوشت: «اکنون می‌توانید یک تسلا را با بیت‌کوین بخرید.»

این روش پرداخت هم‌اکنون در آمریکا دردسترس است و به گفته‌ی ماسک افراد خارج از آمریکا هم در اواخر سال 2021 میلادی می‌توانند تسلا را با بیت کوین خریداری کنند. او البته درباره‌ی اینکه کاربران از کدام کشورها این امکان را خواهند داشت، توضیحی نداد.

ایلان ماسک ارز دیجیتالی بیت کوین چیز خوب است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
ایلان ماسک: بیت کوین "چیز خوب" است

برای پذیرش پرداخت، ماسک گفت که تسلا از نرم‌افزار داخلی و متن باز استفاده خواهد کرد و البته در این روش، امکان بازگردانی وجه معامله شده وجود نخواهد داشت.

او همچنین تأکید کرد که تسلا گره‌های بیت‌کوین را مستقیما اداره می‌کند و بنابراین پرداخت‌های انجام شده به صورت بیت‌کوین باقی می‌مانند و به پول بی‌پشتوانه تبدیل نمی‌شوند. گره‌ها (Nodes) رایانه‌های شبکه‌ی بیت‌کوین هستند که برای تأیید معاملات و جلوگیری از پرداخت‌های تکراری و ایجاد امنیت شبکه استفاده می‌شوند.

در پی سقوط قیمت بیت کوین، ایلان ماسک در شاخص بلومبرگ برای 500 ثروتمند جهان با دارایی خالص 183.4 میلیارد دلار به رتبه دوم سقوط کرد. این در حالی است که ثروت وی در ماه جنوری به اوج خود یعنی 210 میلیارد دالر رسیده بود.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون ، نیز در حالی که ثروت وی کاهش داشت مقام اول را بدست آورد.

این دو میلیاردر از ماه جنوری امسال با نوسان ارزش شرکت تسلا در لیست ثروتمندان در حال جابجایی بوده اند. سهام تسلا در شروع سال 2021 یعنی قبل از از بین بردن تقریباً تمام سود امسال خود، تا 25 درصد افزایش داشت.

ماسک پس از اینکه شرکت فضایی اسپیس ایکس اخیرا 850 میلیون دالر به دارایی خود اضافه کرد، برای مدت کوتاهی از بزوس پیشی گرفت و ارزش این شرکت را به 74 میلیارد دالر رساند که نسبت گذشته جهش داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала