نظرسنجی: «اسپوتنیک وی» شناخته شده ترین واکسین کرونا در جهان

© Sputnik / Aerolíneas Argentinas Airlines  /  مراجعه به بانک تصاویر نظرسنجی: «اسپوتنیک وی» شناخته شده ترین واکسین کرونا در جهان
نظرسنجی: «اسپوتنیک وی» شناخته شده ترین واکسین کرونا در جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» در یک نظرسنجی که توسط شرکت بریتانیایی یوگوف در کشورهای درحال توسعه انجام شد، شناخته شده ترین واکسین ضدکرونا در جهان اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج این نظرسنجی توسط صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه منتشر شده است.

در این نظرسنجی از هر ده پاسخ دهنده هفت نفر (74 درصد) درباره واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) معلومات دارند. در کل، در این نظرسنجی بیش از نه هزار نفر از ساکنان کشورهای هند، برازیل، مکسیکو، فیلیپین، ویتنام، ارجنتین، الجزایر، امارات متحده عربی و صربستان شرکت کرده اند.

در بیانیه مطبوعاتی تاکید شده است که بیش از دو میلیارد نفر یا بیش از یک چهارم جمعیت جهان در این کشور‌ها زندگی می‌کنند.

در بیانیه آمده است: طبق نتایج نظرسنجی، 54 درصد از پاسخ دهندگان روسیه را به عنوان قابل اعتمادترین کشور تولید کننده واکسین خوانده اند. بنابراین روسیه از امریکا و بریتانیا (بخ ترتیب مقام های دوم و سوم) پیشی گرفته است

واکسین فایزر/ بیوتک از نظر شناخته شده ترین در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است (69 درصد از

پاسخ دهندگان درباره آن شنیده اند)، در جایگاه سوم واکسین آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد (60 درصد) قرار دارند.

نویسندگان این مطالعه همچنان خاطرنشان کردند که از میان افرادی که انتخاب خود را انجام داده اند، هر سوم شرکت کننده در این نظرسنجی (2/33 درصد) آماده واکسیناسیون با واکسین «اسپوتنیک وی» است. بنابراین، با توجه به این شاخص، «اسپوتنیک وی» و فایزر/بیوتک (36.6 درصد) در این میان پیشتاز بودند. در جایگاه سوم واکسین چینی سینوواک بیوتک (26.5) قرار دارد.

نتایج نظرسنجی یوگوف در مناطق مختلف جهان بار دیگر نشان دهنده اعتماد بالای افراد در روسیه به عنوان تولید کننده واکسین «اسپوتنیک وی» است. با لطف دستاوردهای برجسته علم روسیه، واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) موجب نجات زندگی در سراسر جهان شده است که بیش از 50 کشور جهان آنرا تایید کرده اند.

واکسین «اسپوتنیک وی» ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسین روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است. سومین واکسین کرونای روسی کووی‌واک نام دارد که جواز استفاده از آن برای افراد بالای شصت سال صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала