پنتاگون: آماده خروج کامل نیروها از افغانستان هستیم

CC BY 2.0 / Senior Airman Courtney Witt / US committee visits Ghazniپنتاگون: آماده خروج کامل نیروها از افغانستان هستیم
پنتاگون: آماده خروج کامل نیروها از افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا (پنتاگون) یک‌بار دیگر آماده‌گی‌اش را برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخن‌گوی پنتاگون می‌گوید که هرگاه رییس‌جمهور ایالات متحده تصمیم کامل شدن روند خروج سربازان آمریکایی را از افغانستان تا اول ماه می تأیید کند، فرماندهان آمریکایی آماده‌اند این تصمیم را به روش منظم و مؤثر عملی سازند.

جان کربی در این باره افزود: «وزیردفاع آستین هنگامی که ما در کابل بودیم گفت که اگر تصمیم برای تکمیل روند خروج سربازان از افغانستان گرفته شود، او اطمینان دارد که جنرال کنیت مک کینزی، فرمانده فرماندهی مرکزی و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان این کار را به روش مصون، منظم و موثر انجام خواهند داد.»

همزمان با این، آلمان می‌گوید که خروج شتاب‌زده از افغانستان نباید منجر به بازگشت طالبان به قدرت گردد.

رئیس پنتاگون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
رئیس پنتاگون در سفر به کابل: تصمیم خروج نیروهای از اختیارات بایدن است

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش از آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت که لازم است خروج از افغانستان مشروط به نتایج مذاکرات صلح باشد.

او گفت: «ما خواهان خروج مشروط تمام نظامیان از افغانستان هستیم، اما خروجی که مرتبط با مذاکرات صلح و مهم‌تر از همه، مرتبط با پیروزی مذاکرات صلح باشد».

وزیر خارجه آلمان افزود: ما طرفدار خروج پیش از وقت از افغانستان نیستیم که خطر توسل طالبان به خشونت و تلاش برای به دست آوردن قدرت از راه‌های نظامی را به همراه داشته باشد. ما مسئولیت بزرگی در اینجا داریم.

براساس توافقی که میان طالبان و آمریکا  در مذاکرات دوحه امضا شد، سربازان آمریکایی باید از تاریخ اول ماه می افغانستان را ترک کنند؛ هرچند ادارهٔ جو بایدن رییس جمهور آمریکا  گفته است که این تصمیم را مورد بررسی قرار خواهد داد.

برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که حضور سربازان آمریکا در افغانستان احتمالاً تا شش ماه تمدید شود، اما هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала