کوریای شمالی برای هشدار دولت بایدن، چند موشک شلیک کرد

© AP Photo / Ahn Young-joon کوریای شمالی برای هشدار دولت بایدن چند موشک شلیک کرد
 کوریای شمالی برای هشدار دولت بایدن چند موشک شلیک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد کوریای شمالی همزمان با انتقاد از دولت جدید آمریکا به دلیل برگزاری رزمایش مشترک با کوریای جنوبی، چند فروند موشک کوتاه‌برد برای هشدار به واشنگتن شلیک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، پیونگ ‌یانگ برای هشدار به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن، چند فروند موشک کوتاه‌ برد شلیک کرده است.

این شلیک موشک‌ها روز یکشنبه و همزمان با انتقاد کوریای شمالی از دولت بایدن به دلیل تداوم رزمایش‌های مشترک با کوریای جنوبی انجام شده است.

تهدید کوریای شمالی از سوی پنتاگون: همین امشب برای جنگ آماده ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
تهدید کوریای شمالی از سوی پنتاگون: همین امشب برای جنگ آماده ایم

واشنگتن‌پست گزارش داد: «این آزمایش‌های موشکی که قبلا گزارش نشده بودند، اولین چالش مستقیم کیم جونگ‌اون رهبر کوریای شمالی برای بایدن است، که مشاورانش هنوز رویکردی را در قبال جریان بازنگری سیاست آمریکا درباره کوریای شمالی اتخاذ نکرده‌اند».

بر اساس این گزارش، کوریای شمالی هنوز درباره شلیک این موشک‌ها اظهار نظری نکرده که خود باعث سردرگمی مسئولان آمریکایی و کوریای جنوبی شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز به سوالات واشنگتن‌ پست برای اظهار نظر درباره این شلیک پاسخ نداده است.

شبکه «سی‌بی‌اس» نیز به نقل از مسئولان وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که کوریای شمالی روز یکشنبه دو فروند موشک کوتاه‌برد به سمت «دریای زرد» شلیک کرده است.

پیش از این، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کوریای شمالی دولت بایدن هشدار داد اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ ‌یانگ اجتناب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала