ایران می تواند نقش مهمی در حل و فصل افغانستان داشته باشد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر ایران می تواند نقش مهمی در حل و فصل افغانستان داشته باشد
 ایران می تواند نقش مهمی در حل و فصل افغانستان داشته باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه - اگر ایران به گفتگوهای افغانستان بپیوندد، ایران می تواند نقش مهمی در حل و فصل افغانستان داشته باشد

به گزارش اسپوتنیک ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهور روسیه روسیه گفت: اگر ایران به گفتگوهای افغانستان بپیوندد، این کشور می تواند نقش مهمی در حل و فصل افغانستان داشته باشد

ضمیر کابلوف این موضوع را در طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مشاوره های سه گانه وسیع (ترویکا)، درباره حل و فصل صلح آمیز در افغانستان ، که در 18 مارس در مسکو برگزار شد، بیان کرد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه می گوید که روسیه روی شامل ساختن فوری ایران در خصوص حل و فصل صلح آمیز در افغانستان حساب می کند. کابلوف کابلوف روز چهارشنبه (4 حمل)، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ایران در صورت عضویت می تواند نقش بسزایی داشته باشد. ما البته می توانیم بدون ایران این کار را انجام دهیم ، اما عدم حضور ایران در این میز احساس خواهد شد و من امیدوارم که در آینده نزدیک شرکای ایرانی نیز به این کار بپیوندند، ما بالای این موضوع با تمام توان کار می کنیم.

کابلوف خاطرنشان کرد که ایران معیارهای پیوستن به قالب "سه گانه وسعی" یا ترویکا در افغانستان را دارد. این کشور نه تنها یک همسایه است، بلکه هم بالای مقامات این کشور و هم طالبان تأثیر دارد.

پیش از این در تاریخ 18 مارچ، نشستی در سطح نمایندگان ویژه فدراسیون روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان ("سه گانه گسترده") با حضور هیئت های کابل و جنبش طالبان در مسکو برگزار شد. در بیانیه‌ی این نشست، روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان از همه طرف های درگیری در افغانستان خواستند تا سطح خشونت در این کشور را کاهش دهند و همچنین طالبان نیز دست از حمله بهاری بردارند.

شایان ذکر است که در 12 سپتامبر سال گذشته، روند گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان در دوحه پایتخت قطر، آغاز شد. با این حال، تاکنون طرفین فقط در مورد مذاکرات مستقیم در آینده توافق کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала