وزیر بهداشت ایتالیا: کشورش به واکسن اسپوتنیک وی ضرورت دارد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر بهداشت ایتالیا: کشورش به واکسن اسپوتنیک وی ضرورت دارد
 وزیر بهداشت ایتالیا: کشورش به واکسن اسپوتنیک وی ضرورت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
وزیر بهداشت ایتالیا، گفت که نیاز به همه واکسن ها علیه COVID-19، از جمله واکسن روسی " Sputnik V" ضرورت داریم.

به گزارش اسپوتنیک، روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا، اعلام کرد که نیاز به همه واکسن ها علیه COVID-19، از جمله واکسن روسی است.

پیش از این، تیری برتون، کمیسر اروپا در امور بازار داخلی گفته بود که اروپا به واکسن "Sputnik V" نیازی نخواهد داشت، زیرا اتحادیه اروپا چهار داروی دیگر را نیز تأیید کرده است که برای دستیابی به مصونیت همگانی کافی خواهد بود.

 تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی

اسپرانزا اخیراً در مورد داروی "Sputnik V" نیز صحبت کرده بود.

وی به ویژه  گفت: "درها برای واکسن روسی باز است" و در صورت تأیید تنظیم کننده های اروپا و ایتالیا، آماده است با مقامات روسی در مورد موضوع استفاده و تولید احتمالی آن بحث کند. وزیر همچنین ابراز امیدواری کرد که EMA به سرعت در مورد استفاده از "Sputnik V" تصمیم گیری کند.

شایان ذکر است که واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

بنا به گزارش لنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش‌های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی «اسپوتنیک‌ وی» حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس کرونا کارایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала