کوریای شمالی دو راکت بالستیک شلیک کرد

© AFP 2023 / Jung Yeon-jeکوریای شمالی دو راکت بالستیک شلیک کرد
کوریای شمالی دو راکت بالستیک شلیک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2021
عضو شوید
بامداد پنجشنبه کوریای شمالی اقدام به شلیک پرتابه‌ای کرده که ممکن است راکت بالستیک باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد امریکایی گزارش داد، کوریای شمالی دو راکت بالستیک شلیک کرده است.

به گفته منبع، چنین اطلاعاتی توسط اداره اطلاعات ملی امریکا ارائه شده است.

کوریای شمالی به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره پاسخ نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
کوریای شمالی به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره پاسخ نمی‌دهد

طبق گزارش این کانال، ارتش و اطلاعات ملی امریکا در حال تجزیه و تحلیل داده‌های شلیک راکت هستند تا مشخص کنند کدام نوع راکت شلیک شده و برد آن تا چه اندازه بوده است.

ساعاتی قبل‌تر وزارت دفاع جاپان در بیانیه‌ای گفته بود کوریای شمالی اقدام به شلیک پرتابه‌ای کرده که ممکن است راکت بالستیک باشد. ارتش کوریای جنوبی هم ضمن تأیید این خبر گفت کوریای شمالی این پرتابه را به سمت دریای جاپان شلیک کرده است.

این دومین بار در هفته جاری است که تحرکاتی از سوی کوریای شمالی در این زمینه انجام شده است. روزنامه واشنگتن‌پست بامداد چهارشنبه در خبری اختصاصی گزارش داده بود پیونگ‌یانگ برای هشدار به دولت جدید امریکا به ریاست جو بایدن چند فروند راکت کوتاه‌برد شلیک کرده است.

این روزنامه به نقل از افراد مطلع - که نامشان را فاش نکرد - نوشت، این شلیک‌ها روز یکشنبه و همزمان با انتقاد کوریای شمالی از دولت بایدن به دلیل تداوم رزمایش‌های مشترک با کوریای جنوبی انجام شده است.

پیش از این، کیم یو جونگ خواهر رهبر کوریای شمالی دولت بایدن هشدار داد اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کوریای شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کوریای شمالی وضع کرده‌اند.

کوریای شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای امریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کوریای  شمالی می‌گوید تا زمانی که امریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه راکتی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала