Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دادخواهی ناروی و آلمان برای کارگران جام جهانی 2022 در قطر+عکس

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی آلمان Russia World Cup Germany Training
تیم ملی آلمان Russia World Cup Germany Training - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
کارگران مهاجر از کشورهای جنوب آسیا در قطر برای آماده‌سازی ورزشگاه‌های جام جهانی از اصلی‌ترین حقوق خود بی‌بهره اند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از این‌که گاردین از گزارش مالی سالانه‌ی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا پرده برداشت، به همراه آن مشخص شد که از ده سال گذشته و از زمان برگزیده‌شدن قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، بیش از ۶۵۰۰ کارگر از کشورهای هند، پاکستان، نِپال، بنگلادِش و سریلانکا در قطر به علت کار شاقه جان باخته‌اند.

به همین لحاظ بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان قبل از بازی شب گذشته‌ی شان در مقدماتی جام جهانی، هم‌مانند تیم ملی فوتبال ناروی علیه سوابق ضد حقوق بشری قطر ایستادند و برای کارگران در این کشور حقوق انسانی را مطالبه کردند.

چهارشنبه شب نیز بازیکنان تیم ملی فوتبال ناروی پیراهنی پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود "حقوق بشر: داخل و خارج از زمین". و در آن از حقوق انسانی کارگران جام جهانی قطر حمایت کرده بودند.

​از سال ۲۰۱۰ به این طرف، ۷ ورزش‌گاه جدید، یک فرودگاه، چندین خیابان‌، سیستم حمل‌ونقل عمومی (شاملِ یک مترو)، چندین هُتِل و ایجاد شهرهای جدید برای قطر به ارزش ۱۳۸ میلیارد پوند (۱۴ تریلیون و ۶۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون افغانی) خرج برداشته است.

این در حالی‌ست که دست‌مُزد کارگرانی که برای آماده‌سازی ورزش‌گاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر کار می‌کنند، ۸.۳۰ پوند (۸۸۰ افغانی) در روز است.

در همین حال گفته می‌شود که فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا،۳ میلیارد پوند (۳۱۸ میلیارد و ۹۰ میلیون افغانی) از قطر بخاطر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ دریافت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала