یورش ویروس خطرناک جدید به ده ها هزار ویندوز رایانه ها

© REUTERS / Mike Segarیورش ویروس خطرناک جدید به ده ها هزار ویندوز رایانه ها
یورش ویروس خطرناک جدید به ده ها هزار ویندوز رایانه ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
بسیاری از رایانه های دارای ویندوز قربانی یورش نسخه جدید ویروس خطرناک Purple Fox شده اند.
 بروزرسانی ویندوز منجر به صفحه آبی مرگ می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2020
بروزرسانی ویندوز منجر به صفحه آبی مرگ می شود

به گزارش اسپوتنیک،  GuardiCore سازمان امنیت سایبری نوشته است، که بسیاری از رایانه های دارای ویندوز قربانی یورش نسخه جدید ویروس خطرناک Purple Fox شده اند.

این سازمان خاطرنشان می شود، که پیش از این نرم افزار مخرب با استفاده از مجموعه های کلید of استفاده و ایمیل های فیشینگ توزیع می شد و اکنون ماژولی کرم مانند دریافت کرده است. در نتیجه، آلوده شدن یک دستگاه Purple Fox را قادر می سازد تا سایر سیستم های ویندوز موجود در شبکه را اسکن کرده و به آنها حمله کند.

به گفته کارشناسان، از ماه می سال 2020 ، تعداد حملات نسخه جدید این بدافزار 600 درصد افزایش یافته و به ده ها هزار مورد رسیده است. پیش از این، کارمندان GuardiCore بیش از 90 هزار حمله به کاربران را ثبت کرده بودند. محققان همچنین معتقدند، که هکرها قادر به تزریق نرم افزارهای خطرناک در نزدیک به دو هزار سرور خطرناک بودند.

بنفش روباه طوری طراحی شده است که از دید قربانی در امان باشد. به عنوان مثال، پس از آلوده کردن رایانه، این نرم افزار یک rootkit - مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری که اقدامات بدافزار را پنهان می کند - راه اندازی می کند.

پیش از این ، متخصصان Avast شش راه را برای دستیابی به حریم خصوصی در اینترنت نام بردند. آنها در مورد اینکه چگونه کاربران می توانند خطر سرقت هویت را کاهش دهند و امنیت خود را ارتقا دهند صحبت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала