واکنش سازمان ملل به بیانیه طالبان: هرگونه اختلافات قابل حل است

© Flickr / Ashitaka Sanواکنش سازمان ملل به بیانیه طالبان: هرگونه اختلافات قابل حل است
واکنش سازمان ملل به بیانیه طالبان: هرگونه اختلافات قابل حل است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد در واکنش به بیانیه گروه طالبان گفته است که هرگونه اختلافات درباره افغانستان قابل حل و فصل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا درباره عملی کردن توافق دوحه و خروج نیروهای خارجی از افغانستان واکنش نشان داد و تاکید کرد که در صورت عدم خروج این نیروها حاضر به مبارزه مسلحانه است.

محب به سازمان ملل: از تحریم‌ها علیه طالبان برای جلوگیری از خشنوت‌ها استفاده کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
محب به سازمان ملل: از تحریم‌ها علیه طالبان برای جلوگیری از خشنوت‌ها استفاده کنید

در این اعلامیه آمده است اخیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اظهارات مبهم در مورد عملی کردن توافق دوحه و خروج نیروهای خارجی از افغانستان داشته و همچنین بعضی کشورهای عضو ناتو می‌خواهند به اشغال افغانستان ادامه دهند، طالبان موضع خود را اعلام می‌کند.

در این اعلامیه تاکید شد: توافق دوحه، راه بسیار معقول و کوتاه برای پایان جنگ بیست ساله میان افغانستان و امریکا و رسیدن به افغانستان با ثبات است.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که سازمان ملل از بیانیه طالبان در مورد آمادگی آنها برای مبارزه مسلحانه با نیروهای خارجی در صورت عدم خروج آنها از افغانستان در زمان تعیین شده مطلع است، اما در عین حال سازمان انتظار دارد که هرگونه اختلافات قابل حل و برطرف شود.

وی گفت: ما از این نظرات منتشر شده آگاه هستیم. امیدواریم که هرگونه اختلافات، برطرف شوند. سازمان ملل متحد، به نوبه خود، از تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز در این کشور حمایت می‌کند و ما همچنان در صورت درخواست طرفین آماده کمک هستیم.

ایالات متحده و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح بیش از 18 سال جنگ را امضا کردند. این امر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم کرد. از زمان امضای توافق نامه، طالبان بارها ایالات متحده را به نقض توافق متهم کرده‌اند.

در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش تندرو طالبان وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تحت تصرف داشتند و در حال حمله به شهرهای بزرگ بودند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی در سراسر کشور انجام می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала