استقبال شورای امنیت ملی از ادامه حضور نیرو های خارجی در افغانستان

رحمت الله اندر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به حضور نیروهای آمریکایی و آلمانی اظهارداشت که بار جنگ بر دوش نیروهای امنیتی افغانستان است و از کمک هر کشوری برای مقابله با تروریسم استقبال می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به توافقنامه دوحه گفت که افغان‌ها هنوز کشته می‌شوند.

وی در واکنش به ادامه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو نیز تاکید کرد که بار جنگ بر دوش نیروهای امنیتی افغانستان است و مسئولیت دفاع از مردم و خاک افغانستان نیز مسئولیت دائمی آنها است.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
محب: ما به کمک مالی نیاز داریم نه سربازان خارجی

اندر ادامه داد که از کمک هر کشوری که در مقابله با تروریسم افغانستان را یاری کند نیز استقبال می‌کنیم. نیروهای امنیتی متکی به کمک هستند و به تامین مالی و تجهیزات نیاز دارند.

این در حالی است که هفته گذشته «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در اندیشکده «هادسون» در واشنگتن تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانایی لازم برای دفاع از این کشور و حفظ اراضی تحت کنترل دولت را دارند و خروج نظامیان آمریکایی مشکلی در این زمینه بوجود نمی‌آورد.

محب گفته بود: اگر آمریکا به جای حفظ نیروهای خود در افغانستان، به تضمین حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغان توجه کند، هر دو طرف از آن سود خواهند برد.

وی پیش از این به نشریه «تایمز» نیز گفته بود: انتظار داریم که در دو سال آینده حتی اگر با طالبان هم به صلح نرسیم کاملاً خودکفا شده و بطور مستقل قادر به انجام مسئولیت‌های امنیتی خود باشیم.

گفتنی است که آمریکا باوجود تعهدش برای خروج از افغانستان در اول ماه می، هنوز درباره زمان خروج از این کشور تصمیم نگرفته اما گزارش‌ها از احتمال تمدید 6 ماهه مهلت خروج نیروها توسط بایدن خبر می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала