سه دلیل برای خرید واکسن "اسپوتنیک وی"

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа "Спутник V"
Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
یک روزنامه نگار آلمانی در گزارشی از سه دلیلی نام گرفته است که بر اساس آن خرید واکسن ضد کرونای "اسپوتنیک وی" روسیه حتمی می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار آلمانی، ماتیوس بورگمان ستون نویس نشریه Handelsblatt می نویسد: اتحادیه اروپا باید واکسن ویروس کرونای اسپوتنیک وی - Sputnik V روسیه را خریداری کند و این امر سه دلیل دارد.

به نظر این روزنامه نگار آلمانی،  نکته اول اینکه خرید اسپوتنیک وی باعث رفع تنش در روابط  تیره روسیه و اتحادیه اروپا می شود. ثانیاً  بسیاری از افراد که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیش از سیاستمداران اروپایی اعتماد دارند ، مایل به واکسینه شدن با این واکسن هستند و این به نوبه خود، شکل گیری مصونیت جمعی لازم در برابر کرونا را تسریع می کند.

وی در ادامه می‎نویسد: "این واقعیت که روسیه از نظر علمی توانایی پیشرفت چشمگیری در پزشکی دارد، در دوران اتحاد جماهیر شوروی ثابت شده است. آلمان دموکراتنیک ، با کمک واکسن فلج اطفال، توانست این بیماری را قبل از جمهوری فدرال از خود ریشه کند".

Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
خطر ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا بر سر تقسیم واکسن کرونا

روزنامه نگار می افزاید: دلیل سوم این است که نکته اصلی در مبارزه با همه گیری کرونا، استفاده از هر چیزی است که در این کار بتواند کمک کند.

به گفته بروگمان ، نخست وزیران برخی از ایالت های آلمان و همچنین نمایندگان دولت فدرال خواهان خرید واکسن روسی هستند. وی گفت، اگر اتحادیه اروپا خریدها را مسدود كند ، برلین باید مستقیماً این دارو را خریداری کند.

وی در ادامه گفت: "این یک نیاز صحیح و انجام آن در آینده نزدیک نیز صحیح است. علاوه بر این ، مانند سایر واکسنهای غربی ، قراردادها حتی قبل از ثبت واکسن توسط آژانس دارویی اروپا EMA منعقد می شود.

این آژانس اکنون در حال تأیید واکسن اسپوتنیک وی است، و مجارستان و اسلواکی پس از ثبت آن در سطح ملی از واکسن استفاده می کنند.

 واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала